۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 1184
کد خبر: 84712415
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶۰ نفر با برداشت باقلا در ایرانشهر مشغول بکار شدند

۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۰۳
کد خبر: 84712415
۱۶۰ نفر با برداشت باقلا در ایرانشهر مشغول بکار شدند

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با آغاز برداشت باقلا از سطح ۲۰۰هکتار از مزارع این شهرستان بیش‌از ١۶٠ نفر روزانه در امر برداشت این محصول مشغول بکار هستند. 

مجید فیاضی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از هر هکتار زمین زیر کشت بیش‌از ۲ تن باقلا در ایرانشهر برداشت می‌شود اظهارداشت: پیش‌بینی می‌شود امسال کشاورزان این شهرستان بیش‌از ۶٠٠ تن باقلا برداشت و روانه بازار مصرف کنند.

وی افزود: رقم باقلای کشت شده در ایرانشهر از نوع محلی است که با توجه به طعم و مزه مناسب آن بیشتر به صورت تازه خوری مصرف و مازاد آن نیز خشک و به بازار عرضه می‌شود. 

مدیر جهادکشاورزی ایرانشهر گفت: کشت محصول باقلا در این شهرستان از مهر آغاز و برداشت آن از اواخر اسفند آغاز و تا نیمه دوم اردیبهشت ادامه دارد. 

وی با بیان اینکه باقلا یکی از منابع عالی فیبر و پروتئین به حساب می‌آید و مصرف آن همراه با برنج، تمامی پروتئین‌ها و ‌اسیدهای آمینه ضروری بدن را تامین می‌کند افزود: کلسیم و پتاسیم موجود در باقلا از بروز پوکی استخوان جلوگیری کرده و به کنترل فشارخون بالا نیز کمک می‌کند..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha