۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۲:۳۶
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84713232
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سازمان ملل: عمیقا نگران وضعیت اسفبار غیرنظامیان در اوکراین هستیم

نیویورک- ایرنا- استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد ما عمیقا نگران وضعیت اسفبار غیرنظامیان به دنبال تشدید درگیری ها در منطقه شرقی دونباس و مناطق خرسونسکا، خارکفسکا و دنیپروپتروفسکا هستیم.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: ما همچنان از همه طرف‌های درگیر می‌خواهیم تا  در راستای گفتگوهای مارتین گریفیتس (معاون دبیر کل سازمان ملل) با مقامات روس و اوکراینی، انتقال کمک‌ها وخروج امن غیرنظامیان از مناطق درگیری را تسهیل کنند.

 دو جاریک تصریح کرد کمیساریای عالی حقوق بشر گزارش می دهد که از 24 فوریه تاکنون ۴ هزار و ۳۳۵ تلفات غیرنظامی  در سراسر اوکراین ثبت شده است و این آمار شامل مرگ دستکم  یک هزار و ۸۴۲ نفر می شود.

سخنگوی سازمان ملل درعین حال اضافه کرد تعداد واقعی تلفات غیرنظامیان احتمالاً بسیار بیشتر است، زیرا این ارقام شامل افراد کشته شده در مناطق با درگیری های شدید و مداوم نمی شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن،  پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha