قاسم جلیلینژاد روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۳۰ خدمت دولت در دفاتر پیشخوان این استان ارائه میشود تا اقشار مختلف مردم راحتتر و با سرعت بیشتری خدمات لازم را دریافت کنند.
وی افزود: در دفاتر پیشخوان دولت برخی از خدمات دستگاه های اجرایی و خدمت رسان اعم از ثبت و احوال، مخابرات، اپراتورهای ارتباطی، شهرداری، بهزیستی، پست، آب و فاضلاب، برق، گاز، منابع طبیعی، بنیاد شهید، بازنشستگی کشوری، بهداشت درمان و آموزش پزشکی و امور مالیاتی ارائه میشود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجانغربی با اشاره به رسیدگی به تخلفات دفاتر در کمیته رسیدگی به تخلفات دفاتر پیشخوان دولت شهری و ICT روستایی اضافه کرد: از ۱۳۴ پرونده تشکیل شده در سال گذشته ۷۰ پرونده به مرحله صدور رای ارجاع داده شده است.
جلیلی هدف اصلی از ایجاد دفاتر پیشخوان توزیع عادلانه ارائه خدمت و دسترسی سریع و آسان مردم به خدمات الکترونیکی دولت اعلام کرد.
وی گفت: نظارت بر ارائه خدمات و ایفای تعهدات دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت از اهمیت بالایی برخوردار است و اداره کل ارتباطات استان نظارت مستمر بر عملکرد دفاتر برای ارائه خدمات مطلوب به مردم و همچنین رعایت پروتکلهای بهداشتی را دارد و با دفاتر متخلف برخورد میکند.
به گزارش ابرنا، در سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استانها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعههای پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکتهای خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.
ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی به عنوان نماینده عالی بخش حاکمیت با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامهها و سیاستهای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین کلیه واحدهای تابعه در استان تشکیل و مدیران کل استانی به عنوان نماینده ارشد وزارت متبوع وظیفه پاسخگویی به مقام وزارت و مقامات ارشد استان را عهدهدار است.
نظر شما