دفاتر پیشخوان آذربایجان‌غربی ۱۳۰ نوع خدمت را ارائه می‌کنند

ارومیه- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: ۱۳۰ خدمت دولت در دفاتر پیشخوان این استان ارائه می‌شود تا شهروندان راحت‌تر و با سرعت بیشتری خدمات لازم را دریافت کنند.

قاسم جلیلی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دفاتر پیشخوان دولت دستاوردی برای توسعه دولت الکترونیک و کاهش مراجعه مردم به ادارات دولتی است و در این راستا تعداد این دفاتر در آذربایجان‌غربی به ۳۵۰ مورد رسیده تا ارائه خدمات به شهروندان راحت‌تر و با سرعت بیشتری انجام گیرد.

وی بیان کرد: در دفاتر پیشخوان دولت آذربایجان غربی برخی از خدمات دستگاه های اجرایی و خدمت رسان اعم از ثبت و احوال،مخابرات،اپراتورهای ارتباطی ،شهرداری،بهزیستی،پست،آب و فاضلاب ،برق ،گاز،منابع طبیعی،بنیاد شهید،بازنشستگی کشوری،بهداشت درمان و آموزش پزشکی و امور مالیاتی ارائه می‌شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت:دفاتر پیشخوان خدمات دولت، بخش عمومی و غیر دولتی برای جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌های دولتی و حرکت به سوی دولت الکترونیک راه‌اندازی شده‌ که البته نقش مهمی نیز در تسهیل کار مردم به ویژه در روستاها داشته است.

جلیلی افزود: هدف اصلی از ایجاد دفاتر پیشخوان توزیع عادلانه ارائه خدمت و دسترسی سریع و آسان مردم به خدمات الکترونیکی دولت است.

وی بیان کرد: نظارت بر ارائه خدمات و ایفای تعهدات دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت از اهمیت بالایی برخوردار است و اداره کل ارتباطات استان نظارت مستمر بر عملکرد دفاتر برای ارائه خدمات مطلوب به مردم و همچنین رعایت پرتکل.های بهداشتی را دارد و با دفاتر متخلف برخورد می کند.

به گزارش ابرنا، در سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان‌ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه‌های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت‌های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.

تمامی وظایف سازمان‌های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این ادارات کل در استان‌ها پیگیری می‌شود و در همین راستا وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه‌ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.

ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی به عنوان نماینده عالی بخش حاکمیت با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین کلیه واحدهای تابعه در استان تشکیل و مدیران کل استانی به عنوان نماینده ارشد وزارت متبوع وظیفه پاسخگویی به مقام وزارت و مقامات ارشد استان را عهده‌دار است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha