خداییان: پاسخ استعلام‌ها درباره علل وقایع دیدار ایران و لبنان دریافت نشده است

تهران- ایرنا- سخنگوی قوه قضاییه گفت: جهت شفافیت علل و عوامل اتفاقات حاشیه دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان در مشهد، استعلام‌هایی انجام شده که هنوز پاسخ آن واصل نشده است.

به گزارش ایرنا، ذبیح‌الله خداییان روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اتفاقات حاشیه دیدار ایران و لبنان و دستور رئیس جمهور برای برخورد با آمران این موضوع تصریح کرد: این مشکل با بی‌تدبیری اتفاق افتاد و ریاست جمهوری دستوری صادر کردند همچنین دادستان کل کشور به موضوع ورود کردند و در این رابطه پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد تشکیل شده است.

خداییان افزود: جهت شفافیت علل و عوامل این واقعه استعلام‌هایی انجام شده و همچنین برای شناسایی قصور و تقصیر این موضوع اقداماتی صورت گرفته اما هنوز پاسخ استعلام ها واصل نشده است.

وی اضافه کرد: اگر مطبوعاتی در این خصوص قصور یا تقصیر داشته باشند متناسب با آن برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

تیم ملی فوتبال ایران روز سه‌شنبه نهم فروردین در آخرین دیدار خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که جنبه تشریفاتی هم داشت به مصاف لبنان رفت و در یک بازی آسان موفق شد این تیم را با ۲ گل سردار آزمون و علیرضا جهانبخش شکست دهد. اما حواشی میزبانی مشهد اتفاقاتی را رقم زد.

ماجرا از آنجا آغاز شد که در همان روز هزاران هوادار فوتبال قبل از آغاز بازی در اطراف ورودی ورزشگاه امام رضا (ع) ازدحام کرده و منتظر ورود بودند و حال آنکه هنوز وعده ورود تماشاگران به میزان ۵۰ درصد ظرفیت ورزشگاه به شکل رسمی اعلام نشده بود.

پیش‌تر مسوولان فدراسیون فوتبال خبر از پذیرش هشت هزار تماشاگر و البته حضور تماشاگران زن در ورزشگاه امام رضا(ع) داده بودند، اما خلف وعده صورت گرفت و نه تنها هشت هزار نفر، بلکه ۲۳ هزار نفر وارد ورزشگاه شدند که هیچ تماشاگر زنی در بین آنان نبود و این در حالی بود که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز رعایت نشد.

این اتفاق باعث شد تا مسوولان کشوری از جمله رئیس جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی و سایر مسوولان دیگر در خصوص آن واکنش نشان دادند به طوریکه رئیس جمهوری، وزیر کشور را مسوول رسیدگی به این موضوع کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha