سفر رئیس جمهور برای بخش آموزشی البرز ۴۱۷ میلیارد تومان  اعتبار به ارمغان آورد

کرج- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: سفر رئیس جمهور برای آموزش و پرورش این استان ۴۷۱ میلیارد تومان در قالب ۶ مصوبه به ارمغان آورد.

« علی حجرگشت» روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: در راستای سفر رئیس جمهور به استان و با توجه به مفاد جلسه نهم بهمن ماه ۱۴۰۰ در خصوص بررسی طرح های پیشنهادی در استان مقر شد وزارت آموزش و پرورش با همکاری سایر دستگاه های اجرایی نسبت به انجام توافقات مصوب شده،اقدام نمایند.

وی خاطرنشان کرد: اختصاص مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان برای احداث و تکمیل واحدهای آموزشی نیمه تمام احداثی خیرین ( مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات سازمان نوسازی مدارس و ۱۵۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور ) در سالهای ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳  و مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان از محل کمک خیرین استان البرز تامین گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز  اختصاص ۱۲ میلیارد تومان برای تکمیل استخر شنا دانش آموزی شهید آخوندی کرج توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در سال ۱۴۰۱ را از دیگر مصوبه های این سفر ذکر کرد.

 حجرگشت تصریح کرد: برای تامین سیستم های گرمایشی و سرمایشی مدارس استان توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نیز در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اختصاص می یابد.

وی بیان داشت: همچنین  پنج میلیارد تومان برای تکمیل درمانگاه تخصصی آموزش و پرورش استان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در سال ۱۴۰۱ اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: طبق مصوبات سفر رئیس جمهور، وزارت راه و شهرسازی نسبت به احداث مدارس شهرک ابریشم، شهر جدید هشتگرد و ماهدشت مربوط به مسکن مهر در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اقدام خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز اظهارداشت: مبلغ ۳۴ میلیارد تومان برای تکمیل  ۱۰ واحد آموزشی از محل اعتبارات استان با افزایش تخصیص استانی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در سالهای ۱۴۰۱ و خرداد ۱۴۰۲ اختصاص می یابد.

رئیس جمهور وهیات دولت ۱۸ فروردین ماه جاری میهمان مردم استان البرز بودند.

استان البرز حدود ۵۱۷ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha