مهلت یک ماهه دادگستری گلستان برای حدنگاری اراضی ملی در حریم روستایی

گرگان - ایرنا - رییس کل دادگستری گلستان به دستگاه های متولی برای حدنگاری و تعیین تکلیف اراضی ملی در بافت‌های روستایی استان یک ماه فرصت داد تا اقدام لازم برای جلوگیری از تجاوز به این زمین ها را انجام دهند.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی افزود:  ادارات کل بنیاد مسکن، منابع طبیعی و آبخیزداری، ثبت اسناد و املاک استان مکلفند در این فرصت تعیین شده  برای تثبیت مالکیت این زمین ها به نام دولت اقدام کنند و نتیجه را به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال در دادگستری استان گزارش دهند.

وی گفت: املاک ملی و منابع طبیعی واقع در حریم و بافت روستاهای گلستان که به بنیاد مسکن تحویل داده شده‌اند هنوز حدنگاری نشده و این مشکل بستر را برای دست اندازی و تجاوز به این زمین ها در روستاهای استان فراهم کرده است.

آسیابی افزود: تاکنون حدنگاری یک میلیون و ۲۹۱ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به پایان رسید.

۴۷ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، روستایی بوده و این استان رتبه دوم کشوری را به لحاظ جمعیت روستایی در کشور دارد.

مطابق سرشماری نفوی و مسکن سال ۹۵ ، در استان گلستان ۲۲۸ هزار خانوار روستایی در بیش از هزار روستا و آبادی سکونت دارند که امرار معاش آن ها بر پایه کشاورزی استوار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha