۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۲۸
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84714827
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

برگزاری یادواره شهدا نمونه‌ای از جهاد تبیین است

همدان- ایرنا- مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری همدان برگزاری کنگره و یادواره شهدا را نمونه ای از جهاد تبیین دانست و گفت: نقش یادواره‌های شهدا در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تبیین ارزش های اسلامی بی بدیل است.

به گزارش ایرنا، «غلامرضا فریدونی» روز چهارشنبه در جلسه کمیته اقشار و تشکل‌های مردمی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید همدان، هدف از برگزاری کنگره شهدا را پیوند نسل جوان با شهیدان برشمرد و افزود: این کنگره با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل جوان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری این برنامه ها در راستای فضاسازی ارزشی، تجلیل از حماسه‌سازان و بیان حماسه‌ها، تولیدات آثار ماندگار فرهنگی و ایجاد موج و جریان در فضای فرهنگ عمومی کشور است.

به گفته وی برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان همدان در سال ۱۴۰۲ فرصت مناسب و بهانه‌ای برای بیان ارزش‌های دفاع مقدس توسط رزمندگان، جانبازان و شهدای گرانقدر استان به نسل آینده و معرفی دستاوردهای استان در دوران دفاع مقدس خواهد بود.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری همدان با اشاره به اینکه ۱۶۸ سمن جوانان در استان همدان فعالیت دارد خاطرنشان کرد: مدیران کل استان و فرمانداران در راستای غنی سازی این کنگره با دعوت و استفاده از ظرفیت سمن ها و تشکل های مردمی تمامی اقشار جامعه را پای کار بیاورند.

دبیر ستاد اجرایی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید همدان نیز از فعالیت ۲۴ کمیته برای برگزاری کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان خبر داد و گفت: این کمیته ها شامل جمع‌آوری آثار شهدا، پشتیبانی، تألیف، تدوین و نشر، علمی و پژوهشی، نظارت و بازرسی و ارزیابی، طرح و برنامه و بودجه و مالی، یادواره‌ها و امور شهرستان‌ها، گنجینه‌ها و یادمان‌ها، ورزش و جوانان، تکریم خانواده شهدا و ایثارگران، امنیت و حفاظت، اقشار و تشکل‌های مردمی است.

سردار «مهدی فرجی» افزود: کمیته های رسانه و مطبوعات، فضای مجازی و زیرساخت، برگزاری مراسمات و اجلاسیه، دانشگاهیان و اساتید، فرهنگی و هنری، امور بانوان، تبلیغات محیطی و فضاسازی، فرهنگیان و دانش آموزی و اطلاع رسانی و تولیدات رسانه‌ای نیز برای برگزاری این کنگره تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: سرفصل‌های اصلی فعالیت‌های کنگره شهدا، تولیدات ماندگار فرهنگی، ساخت آثار ماندگار نمادین، تحقیقات علمی و پژوهشی، بازدیدها، گردهمایی‌ها و تجلیل‌ها، برگزاری همایش و جشنواره و مراسمات، تبلیغات و فضاسازی، برگزاری نمایشگاه‌ها و نامگذاری‌ها است.

دبیر ستاد اجرایی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید همدان، معرفی نقش استان همدان در جنگ، برگزاری مسابقات در زمینه‌های مختلف، جمع‌آوری آثار شهدا، فعالیت‌ در فضای مجازی، انعکاس مطبوعاتی در رسانه، ارائه خدمات اجتماعی و برگزاری اجلاسیه را از دیگر سرفصل‌های فعالیت‌های کنگره شهدا برشمرد.

سردار فرجی خاطرنشان کرد: نخستین کنگره شهدای استان همدان سال ۸۹ با فعالیت ۱۸ کمیته برگزار شد و در این راستا ۱۵۳ عنوان کتاب شامل زندگی‌نامه شهدا و خاطرات رزمندگان و کتاب عکس و نقش استان در دفاع مقدس با تیراژ یک هزار تا پنج هزار نسخه و هشت هزار بلوک تمبر ۱۶ قطعه‌ای شهدای استان طراحی و چاپ و ۱۲ طرح عمرانی با عنوان یادمان شهدا در مراکز شهرستان‌ها نصب شد.

وی تولید ۲۰۰ برنامه تلویزیونی و رادیویی ویژه سرداران و رزمندگان شهید، کاشت هشت هزار اصله نهال به یاد شهدای استان، برگزاری بیش از ۳۴۰ مسابقه ورزشی در سطح استانی، کشوری و بین المللی با عنوان جام سرداران و هشت هزار شهید استان همدان، بیش از ۵۰۰ محفل انسی با قرآن و هشت هزار مراسم و ختم قرآن، پنج همایش علمی و پژوهشی را از دیگر برنامه های اجرا شده در نخستین کنگره شهدای همدان دانست.

استان همدان بیش از هشت هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha