آمریکا: کره شمالی از برنامه فضایی به عنوان پوشش فعالیت‌های نظامی استفاده می کند

تهران- ایرنا - مرکز اطلاعاتی ارتش آمریکا ادعا کرد کره شمالی از برنامه فضایی به عنوان پوشش برای توسعه موشک های بالستیک استفاده می کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری «یونهاپ»، مرکز اطلاعاتی ارتش آمریکا در گزارشی مدعی شد کره شمالی از برنامه های فضایی خود به عنوان پوششی برای پنهان کاری آزمایش و توسعه قابلیت های موشک های بالستیک استفاده می کند. 

در این گزارش آمده است: ممکن است کره شمالی در حال تلاش برای بدست آوردن تکنولوژی های فضایی و سلاح با هدف هک کردن شرکت های هوافضا باشد. 

آژانس اطلاعاتی دفاعی آمریکا (DIA) در گزارش غیرمحرمانه نادری با عنوان "چالش های امنیتی در فضا ۲۰۲۲" اعلام کرد: «کره شمالی ۲ ماهواره در مدار قرار داده است و جاه طلبی های فضایی بیشتری دارد. برنامه های فضایی این کشور را قادر می سازد تا به عنوان پوششی از استفاده صلح آمیز فضایی برای اهداف موشک های بالستیکی مورد استفاده قرار گیرد.» 

این گزارش در ادامه می گوید، این سیستم ها برای کره شمالی داده های ارزشمند و قابل استفاده ای برای توسعه موشک های دور برد و چندین مرحله ای بالستیک فراهم می کند.

«پیونگ یانگ» روز ۲۷ فوریه و ۵ مارس آزمایش های موشکی انجام داد و اعلام کرد همه در راستای آزمایش های فضایی و برای ماهواره های جدید اکتشافی فضایی بوده است. 

از سوی دیگر آمریکا معتقد است تمامی این آزمایش ها در راستای امتحان کردن سیستم موشکی جدید قاره پیمای بالستیک این کشور بوده است. 

کره شمالی نخستین موشک بالستیک قاره پیمایش را پس از ۴ سال در تاریخ ۲۴ مارس شلیک کرد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha