حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اولویت پاکدشت در توسعه صنعت است

پاکدشت - ایرنا - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پاکدشت گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اولویت این شهرستان در توسعه فعالیت صنایع است تا در تحقق شعار سال، گام‌های اساسی در حوزه صنعت و تولید پاکدشت برداشته شود.

حجت فضلعلی روز چهارشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف شهرستان پاکدشت، تحقق ایجاد اشتغال پایدار بر اساس استفاده از ظرفیت و تجربه شرکت‌های دانش‌بنیان است که تحقق این مهم به افزایش تولید و رشد اقتصادی منطقه منجر می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرستان پاکدشت، با آن که دانش‌بنیان نیستند ولی از ظرفیت مناسب برای حرکت به سمت استفاده از علوم و تکنولوژی‌های روز برخوردارند از این رو تلاش می‌شود تا با استفاده از توان و تجربه این شرکت‌ها، زمینه تحقق شعار سال مد نظر رهبر معظم انقلاب فراهم شود.
این مسئول از پیوند زدن دانشگاه و صنعت به عنوان مهمترین راهکاری تحقق شعار سال یاد کرد و  افزود: استفاده از توان علمی و ظرفیت نخبگان و مراکز علمی و دانشگاه‌های مستقر در شهرستان می‌تواند مسیر را برای دانش‌بنیان کردن صنعت و تولید هموار سازد.
فضلعلی با اشار به اجرای طرح نظارت بر بازار مصرف گفت: این طرح از ۱۵ اسفند سال گذشته آغاز شد و تا پایان ماه مبارک رمضان با همکاری اداره صمت، جهادکشاورزی، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و بسیج ادامه دارد و با هر گونه تخلف که منجر به ایجاد مشکل برای تأمین کالای مورد نیاز مردم شود، برخورد جدی و قانونی می‌شود.
وی اضافه کرد: یکی از مهمترین موارد بازرسی و نظارت که بر اساس خواست مردم صورت گرفته، بررسی نحوه عملکرد واحدهای نانوانی است که طی این مدت بیش از هشت واحد خبازی به دلیل کم فروشی، گرانفروشی، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و اجبار مردم به خرید نان کنجددار پلمب و بر روی در آن‌ها بنر تخلف نصب شد ضمن این که سهمیه آرد هفت واحد متخلف نیز کسر و به نانوایی‌های همان محله اختصاص پیدا کرد تا مشکلی در تأمین نان مردم به وجود نیاید.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پاکدشت بااشاره به عملکرد این اداره در سال گذشته اظهار داشت: پاکدشت از چهار شهرک صنعتی عباس‌آباد با هزار و ۵۲۰ واحد فعال، شهرک صنعتی علی‌آباد (پایتخت) با ۵۰۰ واحد فعال، شهرک صنعتی خوارزمی با ۹۰ واحد فعال، شهرک صنعتی خصوصی شنزار با ۱۴۳ واحد فعال، شهرک صنعتی(غیرمصوب) موزائیک سازان با ۱۱۰ واحد فعال، ناحیه صنعتی جمال‌آباد با ۴۸ واحد صنعتی، ناحیه صنعتی خاتون آباد با ۲۸۵ واحد صنعتی و ناحیه صنعتی فرون‌آباد با ۴۳ واحد فعال برخوردار است که ۵۸ هزار و ۵۰۰ نفر در آن مشغول به کار هستند.
وی ادامه داد: سال گذشته در واحد صنایع شهرستان ۵۳ پروانه بهره‌برداری، ۱۶ جواز تأسیس توسعه‌ای، ۱۰۸ تغییر نام و ۱۰۲ اصلاح پروانه بهره‌برداری صادر شده و با سرمایه گذاری هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی برای هزار و ۸۱۰ نفر شغل ایجاد شد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پاکدشت در خصوص تسهیلات ارائه شده به واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان گفت: سال گذشته در حوزه تسهیلات جهش تولید ۷ طرح به ارزش ۱۷۱ میلیارد ریال، تسهیلات طرح تام ۱۰ طرح به  ارزش۲۴۶  میلیارد تومان، تسهیلات کمک‌های فنی ۶ طرح به ارزش ۴۸۰ میلیارد تومان، تسهیلات رونق تولید ۳۷ طرح به ارزش ۵۷۰ میلیارد تومان، تسهیلات تبصره هجده ۱۴ طرح به ارزش ۳۲۰ میلیارد تومان و تسهیلات کرونا به ۸۲ طرح به ارزش ۲۷ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد.
فضلعلی یادآور شد: تعهد اداره صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته ایجاد هزار و ۵۲۷ فرصت شغلی پایدار بود که با تلاش‌های صورت گرفته، ۵ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی معادل ۳۶۰ ئرصد تعهد سال گذشته محقق گردید.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha