خورهای شهر بندرعباس ظرفیت خلق سرمایه و توسعه اقتصاد محلی را دارند

بندرعباس- ایرنا- نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به وجود پنج خور (آبراه)در سطح شهر بندرعباس، گفت: اگر طرح‌های اقتصادی مناسبی توسط بخش خصوصی روی این خورها انجام شود، ظرفیت بسیار خوبی برای خلق سرمایه و توسعه گردشگری و اقتصاد محلی ایجاد می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده روز چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت توسعه و زیرساخت هرمزگان افزود: زیباسازی خورها و راه‌اندازی بازارچه‌های محلی توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از جمله فرصت‌های خورها محسوب می‌شود، که علاوه بر زیباسازی محیطی، به اقتصاد محلی شهر بندرعباس نیز کمک می‌کند.
وی یادآورشد: یکی از بزرگ‌ترین و دل‌نگرانی‌های مردم بندرعباس موضوع فاضلاب است که هر ساله در زمستان‌ و تابستان‌ شرایط نامطلوبی را در شهر بندرعباس ایجاد می‌کند.
امام جمعه بندرعباس، با اشاره به خورهای بندرعباس، تصریح کرد: خورهای دارای ۲ بعد تهدید و فرصت هستند که هرچه بتوان جلوی تهدیدات را از طریق اجرای طرح‌های مختلف و خلاقانه گرفت می‌توان به خوبی از فرصت‌ها استفاده کرد.
  خورهای «شیلات»، «گورسوزان»، «سورو»، «هتل امین» و « زندان» در شهر بندرعباس است.
شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس کنسرسیومی متشکل از هفت شرکت و صنعت شامل سازمان ایمیدرو، شرکت فولاد هرمزگان، پالایشگاه بندرعباس، شرکت صبا فولاد خلیج فارس، شرکت صنایع ملی مس ایران، شرکت فولاد ستاره سیمین هرمز و گروه سرمایه‌گذاری مادکوش است که با هدف سرمایه گذاری مشترک برای تصفیه و انتقال فاضلاب بندرعباس به صنایع غرب استان تشکیل شده است.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha