۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۰۲
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84716279
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آواربرداری هشت واحد مسکونی آسیب دیده از حریق رامیان آغاز شد

گرگان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: عملیات آواربرداری هشت واحد مسکونی آسیب دیده از حریق صبح امروز پنجشنبه در روستای ازارگل رامیان آغاز شده و کار اسکان موقت چهار خانوار بی‌سرپناه این حادثه نیز پایان یافته است.

رسول حسام ظهر پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این حریق که به سبب اتصال سیم برق یک واحد مسکونی در روستای ازارگل رخ داد و به هفت خانه همجوار سرایت کرد، پنج واحد با خسارت بالا نیازمند نوسازی دوباره دارند و سه واحد دیگر نیز نیاز به تعمیرات دارد.

وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان قرار است با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و برخی کمک‌های بلاعوض منازل آسیب دیدگان در اسرع وقت احداث و تعمیر شود.

حسام اضافه کرد: به چهار خانواده‌ای که با همکاری جمعیت هلال احمر اسکان موقت یافتند، لوازم اولیه زندگی و اقلام غذایی و زیستی مورد نیاز داده شد.

آواربرداری هشت واحد مسکونی آسیب دیده از حریق رامیان آغاز شد

همچنین فرماندار رامیان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: براثر اتصال برق یک واحد مسکونی قدیمی روستای ارازگل این شهرستان و وقوع حریق در آن، هفت واحد مسکونی همجوار نیز که همگی قدیمی و فرسوده بودند، دچار آتش سوزی و خسارت شدند.

مهدی استیری افزود: این حادثه حوالی ساعت ۶ صبح امروز رخ داد که به سبب گلی، چوبی و شیروانی بودن سقف خانه‌های آسیب دیده خسارات زیادی به این آنها وارد شد.

وی بابیان اینکه پس از گزارش اولیه حادثه نیروهای آتش نشانی و هلال احمر به محل اعزام و شروع به امدادرسانی و اطفای حریق کردند، اضافه کرد: خوشبختانه این حادثه هیچ تلفات جانی و مصدوم نداشت اما پنج واحد مسکونی تا ۹۰ درصد خسارت دیدند و سه واحد دیگر هم دچار خسارت جزیی‌تر با سوختگی وسائل خانگی شدند.

آواربرداری هشت واحد مسکونی آسیب دیده از حریق رامیان آغاز شد

استیری ادامه داد: به زودی کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برآورد دقیق میزان خسارت را انجام و متناسب با آن تسهیلات ارزان قیمت و کمک‌های بلاعوض به خانوارهای آسیب دیده جهت ساخت مسکن مقاوم و تعمیر خانه آسیب دیده پرداخت خواهد شد.

فرماندار رامیان بیان داشت: علت خسارت بالای هشت واحد آسیب دیده در این حادثه قدیمی و فرسوده بودن آنها و مصالح بکار رفته در آن بود ضمن اینکه هیچ کدام از خانه‌ها بیمه نبودند.

شهرستان رامیان با افزون بر ۸۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha