۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۱۱
کد خبرنگار: 2660
کد خبر: 84716383
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰۰ ریال بابت تحویل هرکیلوگرم گندم به مراکز استاندارد خوزستان پرداخت می‌شود

اهواز- ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: مبلغ ۴۰۰ ریال بابت تحویل هرکیلوگرم گندم به مراکز استاندارد استان علاوه بر قیمت تضمینی پرداخت می‌شود.

امید جهان نژادیان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:پرداخت این مبلغ شامل آن دسته از کشاورزان خوزستانی است که در طرح کشت قراردادی مشارکت کردند.
وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری برای نخستین بار ۷۰هزار هکتار گندم به صورت قراردادی (با غله و خدمات بازرگانی استان) زیرکشت قرار گرفت افزود: تحویل گندم به مراکز استاندارد شامل  سیلوها و کارخانه های آرد سطح استان خواهد بود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در ادامه افزود:پرداخت وجه کشاورزان گندمکار آغاز شده  و مراکز خرید پس از تهیه و ارسال فهرست کشاورزان به بانک عامل (بانک کشاورزی) در کوتاه ترین مدت وجوه حاصل از فروش گندم به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

خرید تضمینی ۱۶هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
جهان نژادیان گفت: در ۲ روز اخیر ۱۶هزار تن گندم به قیمت تضمینی از کشاورزان گندمکار خوزستانی خریداری شده است.  
وی افزود: استقبال کشاورزان برای تحویل گندم به مراکز خرید استاندارد ستودنی است و امسال برای آن دسته از کشاورزانی که در طرح کشت قراردادی مشارکت کردند مشوق های بیشتری لحاظ شده است.
به گزارش ایرنا برداشت گندم از سطح ۴۳۸ هزار هکتار از زمین‌های آبی و دیم خوزستان از روز چهارشنبه آغاز شد.از این میزان سطح زیرکشت گندم ۳۵۸ هزار هکتار آبی و بقیه دیم هستند.
پیش بینی شده در سال زراعی جاری یک میلیون و ۲۵۰هزار تن گندم در خوزستان برداشت شود که از این میزان حدود یک میلیون تن به قیمت تضمینی خریداری خواهد شد.
۱۰۶ مرکز خرید تضمینی گندم توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان و شبکه تعاون روستایی به عنوان مباشر فعال شده و برداشت گندم درخوزستان تا ۴۰ روز ادامه خواهد داشت.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، فرآورده‌های دامی و عسل معادل ۱۴ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور ، رتبه نخست را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha