همایش مرز همدلی میان هیات‌های مذهبی ایرانی و افغانستانی در شهر ری برگزار می‌شود

شهرری - ایرنا - فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: همایش مرز همدلی با حضور هیات‌های مذهبی ایرانی و افغانستانی روز شنبه (۲۷ فروردین) در سالن فرهنگسرای ولا شهرری برگزار می‌شود.

حمید زمانی روز پنجشنبه در بادزید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز استان تهران افزود: با توجه به توطئه های استکبار جهانی و اذناب منطقه ای آنها در راستای برافروختن شعله های اختلافات قومی و مذهبی در جهان اسلامی و از جمله سناریوهای ددمنشانه ای که در حرم مطهر رضوی رخ داد، این همایش برگزار می شود.

وی اظهار داشت: این همایش به همت موسسه مطالعات و بررسی های راهبردی بعثت با همکاری فرهیختگان، دانشجویان و هیات های مذهبی افغانستانی های مقیم تهران و بنیاد علمی، فرهنگی و اجتماعی برگزار می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: همایش مرز همدلی برای تجلیل از خدمات و رشادت های رزمندگان افغانستانی در دفاع مقدس و دفاع از حرم روز شنبه ۲۷ فروردین در سالن همایش فرهنگسرای ولا شهرری برگزار می شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری در این دیدار ضمن بازدید از بخشهای مختلف ایرنا استان تهران در جریان تولید و انتشار اخبار قرار گرفت و گفت: ایرنا روایتگر اصلی خبرهای کشور است.

وی از ایرنا به عنوان رسانه نظام و دولت نام برد که توانسته اعتماد مخاطبانش را جلب کند

یک فرد تکفیری روز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا(ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرد که هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفتند از فعالان و ساکنان حاشیه شهر مشهد بودند.

حجت الاسلام اصلانی در همان روز حادثه به درجه رفیع شهادت نایل شد و حجج اسلام پاکدامن و دارایی پس از جراحی در بخش مراقب‌های ویژه بستری شدند که حجت الاسلام پاکدامن به وضعیت پایداری رسید و بهتر شد و سپس به بیمارستان رضوی انتقال یافت اما حجت‌الاسلام دارایی یکی دیگر از روحانیان مضروب بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha