۲۱۰ مقاله علمی در راستای تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی تهیه شد

اراک - ایرنا - فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: ۲۱۰ مقاله علمی در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس این استان تهیه شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» شامگاه پنجشنبه در نشست شورای عالی دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی، افزود: برای تهیه جلد اول دانشنامه توجه به حروف الفبا بودن موضوعات و تسریع در امر مقاله نویسی ضروری است و باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: تهیه دانشنامه دفاع مقدس از جمله اقدامات ذیل کنگره شهدای استان مرکزی است که به پشتوانه بیش از یک میلیون سند جمع آوری شده در حوزه جنگ تحمیلی و زیرساخت‌های کنگره به پیشرفت های چشمگیری دست یافته‌ و این استان مرکزی در زمینه تهیه دانشنامه جزو استان های برتر است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفتمان سازی در حوزه دفاع مقدس را از جمله اهداف دانشنامه خواند و گفت: گفتمان سازی دانشنامه با کار علمی و پژوهشی و بهره گیری از ظرفیت های دانشگاهی و تجربیات ارزشمند فرماندهان و پیشکسوتان در حال انجام است.

سردار کریمی اظهار داشت: دانشنامه دفاع مقدس به طور مستند، مستدل، منطبق با عقل و منطق و روایت های عالمانه در برگیرنده تمامی موضوعات در حوزه جنگ تحمیلی است که علاوه بر اینکه برای نسل جوان کاربردی است فرهنگ دفاع مقدس را از تحریف و فراموشی نجات می دهد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در نشست گفت: یکی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه دفاع مقدس تبیین و انتقال صحیح این فرهنگ ارزشمند به نسل جدید است که در این استان اقدامات و راهبردهای مختلفی در دستور کار بوده و دانشنامه دفاع مقدس از جمله این اقدامات است.

سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» افزود: دانشنامه دفاع مقدس کار جدید و تحول آفرین در حوزه محتوای دفاع مقدس به شمار می رود که با رویکرد جهاد تبیین در حال انجام است.

وی ادامه داد: استمرار چرخه تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس یک ضرورت مهم است و نقش موثری در ادامه مسیر انقلاب اسلامی و ساخت تمدن اسلامی دارد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: بیش از ۱۰ هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در استان تهیه شده که به عنوان یک زیرساخت مهم می تواند در اقدامات پژوهشی مورد استفاده قرار گیرد.

سرهنگ کریمی خاطر نشان کرد: در راستای تهیه دانشنامه استان مرکزی تاکنون ۷۱۴ مدخل تهیه و بیش از ۵۵۰ پرونده علمی نیز جمع آوری شده که با توجه به تهیه جلد اول دانشنامه روند کار بر اساس حروف الفبا سریع تر ادامه می یابد.

مسئول دانشنامه استانی دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این نشست گفت: در جلد نخست دانشنامه دفاع مقدس این استان ۲۵۰ تا ۳۰۰ مدخل تدوین و به چاپ شده‌است.

«زهرا مرادی» افزود: با توجه به نتایج جلسه کمیته شهدا یکصد شهید والامقام، کمیته جغرافیا ۱۹ مدخل و کمیته های نظامی ، اجتماعی و فرهنگی نیز مداخلی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ۷۱۴ مدخل تاکنون در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی تهیه شده که در حوزه شهدا و اشخاص، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و جغرافیا تقسیم بندی می شوند.

استان مرکزی هفت هزار و ۲۰۰ شهید والامقام در راه اسلام و قرآن اهدا کرده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha