۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۳۲
کد خبر: 85083849
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشنامه دفاع مقدس علمی ترین تولید در حوزه دفاع مقدس است

اراک - ایرنا - فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: دانشنامه دفاع مقدس علمی ترین و کابردی ترین تولید در حوزه دفاع مقدس است.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» روز شنبه در نشست شورای عالی دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی افزود: دانشنامه دفاع مقدس علمی ترین تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس بوده و هم برای نسل فعلی و هم برای آیندگان قابلیت استفاده و کاربرد دارد.

وی ادامه داد: دانشنامه دفاع مقدس یک جهاد علمی و فرهنگی و گامی بلند در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری بوده و می تواند فرهنگ دفاع مقدس در جامعه را نهادینه و به گفتمان عمومی تبدیل کند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی دانشنامه دفاع مقدس را یک کار فرهنگی و پژوهشی و پشتوانه ای راهبردی، فکری و معنوی برای نسل جدید و آیندگان دانست و گفت: تهیه این مهم علاوه بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس را از تحریف و فراموشی نجات می دهد موجب عملیاتی شدن این فرهنگ برای نسل جدید می شود.

سردار کریمی اظهار داشت: بهره مندی از گنج دفاع مقدس تنها از طریق نظریه پردازی و تولید علم امکان پذیر بوده و به برکت کنگره شهدای استان مرکزی و تهیه بیش از یک میلیون سند در حوزه دفاع مقدس زمینه برای هرگونه کار علمی و پژوهشی فراهم شده‌است.

وی افزود: الگوگیری از فرهنگ نجات بخش دفاع مقدس و انتقال این فرهنگ به نسل های آینده یکی از ضرورت های مهم امروز در کشور است و دانشنامه دفاع مقدس نقش مهمی در این مهم دارد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی یکی دیگر از محورهای تحقق تولید در حوزه دفاع مقدس را تولید محتوا و جدی گرفتن جهاد تبیین خواند و گفت: جهاد تبیین باید در کلیه فعالیت های فرهنگی مورد توجه باشد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha