۲۶ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۴۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84717347
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رنگ قرمز به نقشه کرونایی گیلان بازگشت

۲۶ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۴۷
کد خبر: 84717347
رنگ قرمز به نقشه کرونایی گیلان بازگشت

رشت _ ایرنا _ بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که شامگاه جمعه اعلام شد رنگ قرمز که ٢٧ اسفندماه گذشته از نقشه کرونایی گیلان خارج شده بود بار دیگر به نقشه این استان بازگشت.

به گزارش ایرنا ، بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان ماسال از وضعیت نارنجی و شهرستان رودسر نیز از وضعیت زرد خارج و قرمز شدند.

بر اساس ارزیابی جدید تعداد شهرستان های نارنجی در نقشه کرونایی استان گیلان نیز افزایش یافت و شهرستان های رشت، خمام، بندرانزلی و رودبار از رنگ زرد کرونایی خارج و نارنجی شدند ضمن اینکه سیاهکل و لاهیجان پیش از این نارنجی بودند.

شهرستان های آستارا، آستانه اشرفیه، املش، رضوانشهر، شفت، صومعه سرا، لنگرود، فومن و تالش همانند ارزیابی جمعه گذشته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رنگ بندی زرد باقی ماندند.

بر اساس آمار امروز "جمعه " دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان،  ١٧٧ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند ضمن اینکه ۵۳ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند و تعداد بیماران بدحال نیز ۴۰ نفر است.

مسئولان بهداشتی گیلان بر ضرورت رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا تاکید دارند و از مردم می خواهند تا در عمل به توصیه ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

کارشناسان همچنین از مردم می خواهند تا نسبت به تکمیل واکسیناسیون و تزریق دُزهای اول، دوم و سوم اقدام کنند.

بر اساس آخرین آمار دریافتی تا روز گذشته پنج میلیون و ۳۳۰ هزار و ۵۷۳ دُز واکسن کرونا در گیلان تزریق شد؛ واکسیناسیون دُز اول و دوم برای گروه سنی بالای پنج سال و دُز سوم برای ۱۸ سال به بالا در این استان در حال انجام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha