۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۰۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84717997
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاورلیفتینگ کار خراسان شمالی، قهرمان انتخابی تیم ملی شد

بجنورد- ایرنا- رییس هیات پرورش اندام و بدنسازی خراسان شمالی گفت: الیاس کُلابی پاورلیفتینگ کار بجنوردی در رده سنی جوانان به نشان قهرمانی رقابت های انتخابی تیم ملی دست یافت.

سیدجمال وکیلی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پاورلیفتینگ کار استان در وزن ۵۹ کیلوگرم با ثبت مجموع ۳۸۷.۵ کیلوگرم و اختلاف ۳۲.۵ کیلوگرمی با نفر دوم با اقتدار عنوان قهرمانی جوانان کشور را کسب کرد.

وی افزود: رقابت های پاورلیفتینگ و پرس سینه جام رمضان انتخابی مسابقات جهانی آفریقای جنوبی و آسیایی هنگ کنگ از ۲۳ فرودین سالجاری تا امروز- ۲۸ فروردین- به میزبانی چالوس در حال برگزاری است.

وکیلی با اشاره به کسب قهرمانی الیاس کلابی در رقابت های پرس سینه و پاورلیفتینگ سال گذشته، گفت: در این رقابت ها که اسفندماه پارسال به میزبانی اراک با حضور ۱۸۰ ورزشکار برگزار شد، پاورلیفتینگ کار بجنوردی در وزن ۵۹ کیلوگرم با ثبت رکورد ۴۵۰ کیلوگرم در سکوی نخست این رقابت ها ایستاد.

وی یادآور شد: پاورلفتینگ جزو رشته های بسیار سنگین است که حضور در مسابقات جهانی از افتخارات مهم یک ورزشکار محسوب خواهد شد.

پاورلیفتینگ یا وزنه ‌برداری قدرتی نوعی ورزش قدرتی است که شباهت‌هایی با ورزش وزنه ‌برداری دارد؛ این ورزش شامل سه نوبت برای ثبت بهترین وزنه است ولی شامل رویدادهای زیادی بوده که سرانجام به پاورلیفتینگ امروزی تبدیل شد و به ترتیب شامل سه حرکت اسکوات، ددلیفت و پرس سینه است.

خراسان شمالی ۴۵ هیات ورزشی دارد که حدود ۲۵ هزار ورزشکار بیمه شده در رشته های مختلف ورزشی فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha