۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۳۵
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84718505
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وضعیت تعلیف دام و وحوش ایلام باید ۴۸ ساعت آینده تعیین تکلیف شود

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: ظرف مدت ۴۸ ساعت باید وضعیت چرای دام عشایر و همچنین وحوش نشخوار کننده استان و نیز خرید دام مازاد و حذفی دامداران مشخص شود.

به گزارش ایرنا، حسن بهرام نیا، روز شنبه در جلسه کارگروه مقابله با خشکسالی استان از مسوولان دستگاه های مرتبط شامل حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی، امور عشایر و پشتیبانی امور دام تاکید کرد: در مدت زمان مشخص شده وضعیت چرای دام و نشخوارکنندگان حیات وحش و خرید دام مازاد و حذفی دامداران به سرانجام مشخص برسد.

وی با بیان اینکه دامداران و عشایر در وضعیت بغرنجی به علت خشکسالی هستند، تاکید کرد: باید تمام دستگاه های عضو کارگروه اعم از بحران، پدافند غیر عامل و ادارات مختلف شرایط خاص کنونی را مدیریت کنند.

بهرام نیا با بیان اینکه عشایر و وحوش به علت فقر مراتع و کمبود منابع آبی دچار مشکل شده اند افزود: باید به طرق مختلف از جمله رایزنی با مرکز نسبت به تامین علوفه، نهاده های دامی و تانکرهای آب رسان و خرید دام مازاد و حذفی دامداران اقدام شود.

وی یادآور شد: علاوه بر سهمیه ۳۰ هزار تنی علوفه و نهاده های دامی چهار هزار تن دیگر با رایزنی های انجام شده به سهمیه استان اضافه شده است تا بخشی از نیاز دام استان به تغذیه رفع شود.

استاندار ایلام با اشاره به رایزنی ها و صحبت های اولیه با استاندار کردستان مبنی بر تعلیف بخشی از دام استان در علفزارها و مراتع این استان، از سازمان جهاد کشاورزی و امور عشایر استان خواست زمینه حضور بخشی از دام ها، در مراتع استان کردستان را فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، استان ایلام رتبه اول کاهش دریافت نزولات جوی را در سال زراعی جاری تاکنون داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha