علمای شیعه و سنی اجازه تعرض به میراث پیامبر گرامی اسلام (ص) را ندهند

لارستان- ایرنا- دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: علما و بزرگان شیعه و سنی باید با وحدت کلمه اجازه تعرض و غارت گری به حریم دین خدا و معارف اسلامی به برخی مدعیان دروغین و متعرضان به حقوق و احکام الهی را ندهند.

حجت الاسلام کاظم لطفیان روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر مرکز اسلامی استان فارس در لارستان اظهار داشت: علمای شیعه وسنی بهترین تکیه گاه دین در برابر زیاده خواهی های استکبار و مدعیان دروغین دین و حدود الهی در جامعه هستند.

 وی با محکومیت جنایت و حادثه حرم مطهر رضوی و شهادت مظلومانه دو تن از روحانیون جهاد گر نیز گفت: این حادثه خونین و جنایتکارانه باید از ابعاد مختلف مورد بازنگری قرار گیرد.

لطفیان بیان کرد: کسانی که می خواهند به نام دین، اسلام، قرآن و پیامبر رحمت چهره زشت و جنایت آمیز از ماهیت اسلام نشان دهند باید محکم و متقدرنه جلوی آن ایستاد.

دبیر شورای برنامه ریزی علوم دینی اهل سنت کشور گفت: امروزه دشمن با هر ترفند و با صرف هزینه های هنگفت به دنبال ترسیم و تبیین چهره  خشن و وارونه از اسلام و احکام الهی و دینی است.

علمای شیعه و سنی اجازه تعرض به میراث پیامبر گرامی اسلام (ص) را ندهند

وی ایجاد وحدت و انسجام درونی در اسلام بر محور پیامبر رحمت و رسول خدا را بهترین راهبرد و ماموریت مهم این شوارا عنوان کرد و یادآور شد: باید مسیر را برای اطاعات از خدا و رسول خدا به عنوان مروجان  و مبلغان دینی به نحو مطلوب انجام داد.

لطفیان ضرورت تشکیل نهضت علمی و منطقی فراگیر مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را از سوی همه علمای شیعه و سنی یادآور شد و افزود: امروزه ما ماموریت داریم که زبان گویای پیامبر برای حفظ وحدت و انسجام و رعایت حریم احکام الهی و دین خدا باشیم.

وی ابراز داشت: امروز حتی در بیخ گوش ما و در برخی کشورهای مسلمان و اسلامی اصول و آرمان ها و اهداف وحدت آفرین مورد خدشه قرار گرفته است؛ امروز برخی در همین کشورهای همسایه به دنبال عادی سازی روابط با استکبار و رژیم غاصب صهیونیستی هستند و می خواهند مساله فلسطین و قدس را که آرمان مسلمانان است به حاشیه برانند.

امام جمعه موقت اوز: شکستن حُرمت دین خدا عین رباخواری است

اما جمعه موقت و مدیر مدرسه دینی امام شافعی شهرستان اوز نیز گفت: علمای شیعه و سنی باید مراقب باشند که در دام فتنه دشمنان نیفتند و حرمت و شان دین خدا و رسول الله را نگه دارند؛ چون شکستن حرمت دین، عین رباخواری است.

شیخ صالح انصاری تصریح کرد: شایعه پراکنی، شبهه افکنی، فتنه آفرینی و فربه کردن فتنه کار دشمن است و تلاشش بر این استت که مردم واُمت اسلام را در دام این تفرقه و فتنه ها بیندازد.

وی بیان کرد: حرمت شکستن دین و فتنه انگیزی کار منافقان است؛ اما در مقابل مومنان در قبال دین خدا و مقابله بی امان با این فتنه انگیزی ها هم مسئولیتشان سنگین و خطیر است.

شیخ صالح انصاری افزود: امروزه ما به شدت نیازمند الگو برای تشخیص مومنان از منافقان هستیم، تشخیص آنکه فتنه ها را خوب بشناسیم و در دام نفاق نیفتیم و بر پایه و حول وحدت برخاسته از مکتب رسول الله از دین خدا که به صراحت ارمغان آن  در آیات قرآن کریم آمده است؛ نیز مراقبت کنیم.

وی یادآور شد: الگوهای امروز جامعه همین علما و حتی مسئولان اجرایی و سیاسی در جامعه هستند که مسئولیتشان در برابر دین خدا بسیار سنگین است.

علمای شیعه و سنی اجازه تعرض به میراث پیامبر گرامی اسلام (ص) را ندهند

اختلاف افکنی ابزار کارآمد دشمن برای ضربه به اسلام است

امام جمعه شهر لار مرکز لارستان فارس تاکید کرد: همواره یکی از ابزارهای کارآمد دشمن برای تحقق اهدافش و ضربه زدن به اسلام و مسلمانان ایجاد اختلاف و شبهه افکنی و فتنه انگیزی به انحاء مختلف در میان امت اسلامی است.

حجت الاسلام سید مختار موسوی خرم یادآور شد: چیزی که اهداف دشمن را تامین می کند همین ایجاد اختلاف است.

وی بیان کرد: مساله وحدت و مقابله با این فتنه ها و اختلاف انگیزی ها در نظام اسلامی و در مکتب و اهداف انقلاب یک مساله مقطعی و تاکتیک نیست؛ بلکه یک راهبرد عملی و همیشگی و رمز پیروزی در همه عرصه ها و صحنه ها است.

امام جمعه لار گفت: باید آسیب ها و تهدیدها را بشناسیم و خوب از وحدت که آرمان همه ما و مولود مبارک انقلاب اسلامی است مراقبت و صیانت کنیم و اجازه ندهیم مطالبات و شبهات دینی پاسخ نداده، باقی بمانند و مردم از دین فاصله بگیرند؛ باید تا می توانیم این وحدتمان را به رخ بکشانیم.

وی ادامه داد: مساله وحدت باید معیار و اصل اساسی در فرآیند مواجهه امت اسلام هنگام بروز اختلافات فقهی ، نظری و یا کلامی قرار گیرد و اجازه ندهیم که این گونه تفرق ها و تضارب افکار و اندیشه ها به ایجاد نزاع و درگیری های بیهوده منجر شود.

امام جمعه لار تصریح کرد: برخی موضوع های اختلاف و شبهه های دینی از سوی علمای اهل سنت در مورد مبانی اسلام و صحابه رسول گرامی و شیعه نباید در محافل عمومی و یا از تربیون نماز جمعه بیان شود، چون بسیاری از مردم اشراف به مسایل  و رویدادهای تاریخی و دینی ندارند.

وی ابراز داشت: نباید اجازه داد که اینگونه اختلاف های فقهی و نظری به مساله وحدت مسلمانان و امت اسلام منجر شود و اگر اختلافات و یا شبهه دینی هم هست می توان در محافل علمی و حوزه های علمیه و یا دیگر مراکز پژوهشی این مسایل را به مباحثه گذاشت.

در این آیین حجت الاسلام محمد لقمان مدیح به عنوان مدیر مرکز اسلامی استان فارس معرفی و از خدمات بیش از یک دهه حجت اسلام و المسلمین عبدالرسول بینازاده نیز تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha