قدرت رسانه در حمایت از نیازمندان تحول‌آفرین است

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: وقتی رسانه‌ها با همه توان و قدرت خود به حمایت از محرومان و نیازمندان بیایند، تحولات خوبی در جامعه رخ می‌دهد.

سید محمدرضا طالبی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از نیک‌اندیشان مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه‌ یاران خراسان جنوبی گفت: در روایات مختلف آمده است که امام حسن مجتبی (ع) در کمک به فقرا و سائلین مداومت داشت و چندین بار همه دارایی خود را در این مسیر هزینه کرد.

وی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور افزود: هر جامعه و ملتی اگر جای ایران بود، با وجود مشکلات ناشی از تحریم‌ها و عوامل دیگر کمر خم می‌کرد اما مردم نیکوکار و رسانه‌های مختلف کشور در سال‌های اخیر به حمایت و کمک مومنانه نیازمندان طبق فرمایشات مقام معظم رهبری آمدند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: بخشی از مردم به دلایل محتلف مانند شیوع کرونا که کسب و کارها را تحت‌الشعاع قرار داده، به مشکلات معیشتی دچار شده‌اند و نیکوکاران حوزه رسانه‌های دیداری، شنیداری، نوشتاری و فضای مجازی با همت خود به میدان آمدند و توانستند با اقدامات خیرخواهانه حداقل‌های زندگی را برای آنان فراهم کنند.

وی با بیان اینکه کار رسانه در کمک به محرومان مقدس است گفت: همت‌های بالایی در مرکز تخصصی رسانه یاران برای حل مشکلات نیازمندان وجود دارد زیرا اصحاب رسانه بدون هیچ چشمداشتی برای کمک به نیازمندان در این مرکز با جان و دل تلاش می‌کنند و بدون شک کمک‌های خداوند شامل حال این افراد خواهد شد.

طالبی با اشاره به آثار نیکوکاری از دیدگاه قرآن کریم عنوان کرد: اولین اثر، دوستی و صمیمیت است و دومین اثر آن خیر و سعادت دنیوی و اخروی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با اقدامات خداپسندانه، عدالت اقتصادی در جامعه بوجود می‌آید افزود: فاصله طبقاتی در جامعه زیاد شده لذا با سوق دادن کمک‌ها به سمت طبقه متوسط به پایین جامعه تا حدودی می‌توان عدالت اقتصادی را برقرار کرد.  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی آمرزش گناهان را از دیگر اثرات کار خیر برشمرد و گفت: هر قدر حسنات اضافه شود از سیئات کاسته خواهد شد و نیکوکاری به انسان آرامش روحی می‌دهد و وجدان ما بیدارتر می‌شود علاوه بر این محبوبیت نزد خداوند ارزش بالایی دارد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی نیز در این آیین گفت: خراسان جنوبی همواره با پسوند محرومیت شناخته شده اما داشتن دست‌های بخشنده نشان می‌دهد که خراسان جنوبی داراترین استان در کشور است.

فرشته اسدزاده ضمن تقدیر از فعالیت‌های مرکز نیکوکاری رسانه یاران افزود: اصحاب رسانه در این مرکز مهرورزی را به شکل دیگری جاری کرده‌اند و با هنر قلم خود امکان ارائه بهترین خدمات را دادند لذا می‌توانند بیشترین قلوب را به خود جذب کنند.

وی بیان کرد: اصحاب رسانه برای تامین مایحتاج و حل مشکلات نیازمندان با حفظ کرامت افراد بیشتر و بهتر می‌توانند عمل کنند و روش ارائه خدمت را با راه‌اندازی این مرکز متفاوت کرده‌اند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید گام‌های جدی برای مقابله با هجمه‌های غرب برداریم گفت: متاسفانه در تولید محتواهایی مطابق با فرهنگ ایرانی اسلامی کوتاهی شده و اصحاب رسانه می‌توانند به خوبی این خلأها را پر کنند.

وی افزود: انتظار می‌رود رسانه‌ها در حوزه فعالیت خود فقط فقر مادی را هدف قرار ندهند بلکه برای امدادرسانی به فقر فرهنگی موجود بین برخی از خانواده ها نیز اقداماتی انجام شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی هم با بیان اینکه ۱۴۹ مرکز نیکوکاری در این استان وجود دارد گفت: از این تعداد ۲۷ مرکز به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کنند و مرکز نیکوکاری رسانه یاران اولین مرکز تخصصی در حوزه رسانه است که در کشور تاسیس شد.

محمد عرب اظهار داشت: سال گذشته ۳۹ درصد از درآمدهای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد توسط این مراکز نیکوکاری در استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اجرای پویش «اطعام مهدوی» در خراسان جنوبی گفت: این پویش از ابتدای ماه رمضان در جهت تامین بسته‌های معیشتی و غذای گرم و افطاری ساده در خراسان جنوبی اجرا شد و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: در راستای اجرای این پویش ۹۷ آشپزخانه در خراسان جنوبی راه‌اندازی و مقرر شد تا پایان ماه رمضان حدود ۶۰۰ هزار غذای گرم و افطاری ساده و ۴۶ هزار بسته غذایی بین نیازمندان استان توزیع شود.

وی یادآور شد: از ابتدای ماه رمضان تاکنون در اجرای این پویش ۱۰ هزار بسته غذایی و ۱۶۰ هزار غذای گرم و افطاری ساده بین نیازمندان زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان توزیع شده است.

همچنین در این آیین از خانواده شهید "محمدرضا فرهادی" خبرنگار شهید خراسان جنوبی، تعدادی از مدیران، خبرنگاران و فعالان فضای مجازی که بیشترین همکاری را با مرکز نیکوکاری رسانه یاران داشته‌اند، تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha