۲۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۲۰
کد خبرنگار: 2220
کد خبر: 84719715
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده ولی فقیه در سپاه خوزستان: آرمانگرایی توام با واقع‌نگری راه رسیدن به زندگی مطلوب است

اهواز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: آرمانگرایی توام با واقع‌نگری یکی از راه‌های صحیح رسیدن به یک زندگی مطلوب، با آرامش و به دور از هر ظلم و ستمی است.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا رستگار روز یکشنبه در آیین گرامیداشت میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) و روز سرباز در بین سربازان سپاه ولیعصر(عج) خوزستان اظهار داشت: امام حسن مجتبی (ع) شخصیتی برجسته و مظلوم بود و در خصوص این امام بزرگوار سخنان زیادی گفته نشده است.

وی ادامه داد: برخی ها  بر این باور بودند که ایشان برای حفظ جان خود مصلحت اندیشی کرده در حالی که اینگونه نبوده و امام حسن مجتبی (ع) شجاع‌ترین فرد دوران خود بود. 

نماینده ولی فقیه در سپاه ولیعصر (عج) خوزستان تصریح کرد: نیروهای ارزشی و انقلابی به آرمانگرا مشهور هستند و همگی یک زندگی را بدون ظلم و ستم و با آرامش می‌خواهند اما انسان مومن در کنار آرمانگرایی باید واقع‌نگر باشد.

وی خاطرنشان کرد: جوانان همواره دارای آرمان‌های بلندی هستند و این یک نگرش خوب است اما در کنار آن نیز باید واقع‌نگری در ذهن پرورش داده شود.

وی بیان کرد: امام حسن مجتبی(ع) به دنبال برپا کردن حکومت محمدی و علوی بود که در آن نه ظلمی باشد نه ستم، اما وقتی می‌نگرد که دارای یارانی خسته از جنگ است و برخی از سربازان و فرماندهان ایشان با نیرنگ عمر وعاص و معاویه به دشمن پیوستند، وی را سردرگم می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین رستگار گفت: جامعه آن دوران دیگر پذیرش جنگ را نداشت و امام حسن مجتبی (ع) نیز به این باور رسیده بود که دست از جنگ بکشد ؛ این امام بزرگوار برای ما الگو است و جوانان اگر بخواهند در مکتب امام حسن (ع) باشند، باید ضمن مطالعه نامه امیر المومنین(ع) به امام حسن(ع) ، راه ائمه را دنبال کنند. 

وی اظهار داشت: در این نامه امیر المومنین(ع) نمونه بارز یک جوان علوی و محمدی را مطرح کرده‌اند؛ گوش به فرمان خدا و رسول خدا بودن از تاکیدات امیر مومنان (ع) در این نامه به جوانان بخصوص امام حسن مجتبی(ع) بود. 

نماینده ولی فقیه در سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: رهبر معظم انقلاب نیز همواره سفارش جوانان را داشته اند و در چندین جلسه نیز به فرماندهان نیروهای مسلح فرموده اند که باید قدر این سرمایه های انسانی ارزشمند را بدانیم.

وی اظهار داشت: سپاه پاسداران یکی از مجموعه های گرانقدر رشد و پرورش سربازان و شهدایی است که در راه حفظ امنیت این مرز و بوم جان خود را تقدیم کردند و وظیفه ما تداوم راه آن‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین رستگار گفت: دوران خدمت سربازی از لحظه های شیرین زندگی جوانان است؛ این جوانان دوران مقدسی را سپری می کنند و باید از آن بهره‌مند شوند؛ بسیاری از این جوانان در آینده بی شک مسئولیت های خطیری را در کشور عهده دار خواهند شد.

خدمت سربازی پیش از انقلاب بردگی بود

همچنین فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان ضمن گرامیداشت ایام با سعادت ولادت امام حسن مجتبی (ع) و روز سرباز ، گفت: کار جمعی برای برقراری امنیت جامعه کار ارزشمندی است و سربازان در دوران خدمت سربازی خود این رسالت بزرگ را عهده دار هستند؛ جوانان در خدمت سربازی کمک بی‌منت به جامعه را می‌آموزند که این یکی از درس های بزرگ زندگی است.

سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور افزود: امروز خدمت سربازی قابل مقایسه با سربازی در هیچ نقطه ای از جهان و پیش از انقلاب نیست؛ شأن و منزلت کنونی سرباز با گذشته قابل قیاس نیست.

وی ادامه داد: سربازی پیش از انقلاب بردگی بود و سربازان تحت سخت‌ترین فشارها خدمت می کردند اما امروز افتخار داریم خدمت سربازی همراه با رویکرد جدیدی است.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان بیان کرد: اکنون خدمت سربازی در بعد معنوی و شخصیتی در جایگاه بالایی قرار دارد.

وی اظهار داشت: امروز تحت فرماندهی رهبری خدمت می کنیم؛ انسانی وارسته و حکیم و متفکر، ایشان در حوزه علوم دینی استاد و در سایر حوزه ها نیز بسیار توانمند است و تاکید این مرد بزرگ بر این است که انسان همواره باید راه موفق را دنبال کند.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور گفت: امروز در کشوری حرکت می‌کنیم که پایه و اساس هدایت آن بر اساس فرامین ائمه اطهار است؛ اگرچه می‌دانیم شرایط سخت است اما انتظار می رود جوانان این سختی‌ را سپری کنند چرا که بی شک برای ساختن زندگی آینده و مواجه شدن با مشکلات، این سختی‌ها از آن‌ها یک انسان موفق می سازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha