ورزشکار مهابادی قهرمان مسابقات پاورلیفتینگ کشور شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: «رحیم جباری» در مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ کشور صاحب عنوان نخست و گردن آویز مدال طلا شد.

قرنی مصطفی پور روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ بدون ابزار باشگاه های کشور و انتخابی تیم ملی به میزبانی چالوس در مازندران برگزار شد.

وی ادامه داد: در این رقابت ها «رحیم جباری» از مهاباد در وزن ۶۶ کیلوگرم با مهار وزنه ۱۱۰ گرمی در جایگاه نخست قرار گرفت ضمن کسب مدال طلا به مجوز حضور در اردوی تیم ملی را بدست آورد.

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد با بیان اینکه این شهرستان قهرمانان زیادی در این رشته ورزشی دارد، گفت: «حمید کریمی» دیگر ورزشکار اهل این شهرستان سال گذشته با کسب عنوان نخست مسابقات قهرمانی کشور به اردوی تیم ملی پاورلیفتینگ دعوت شده بود.

به گزارش ایرنا، پاورلیفتینگ یا وزنه ‌برداری قدرتی نوعی ورزش قدرتی است که شباهت‌هایی با ورزش وزنه ‌برداری دارد؛ این ورزش شامل سه نوبت برای ثبت بهترین وزنه است ولی شامل رویدادهای زیادی بوده که سرانجام به پاورلیفتینگ امروزی تبدیل شد و به ترتیب شامل سه حرکت اسکوات، ددلیفت و پرس سینه است.

پاورلیفتینگ می‌تواند با تجهیزات یا بدون تجهیزات اجرا شود که سبک بدون تجهیزات به عنوان پاورلیفتینگ کلاسیک (classic) شناخته می‌شود؛ پرس سینه نیز از حرکات پاورلیفتینگ از سال ۱۹۸۴ در مسابقات پارالمپیک گنجانده شده‌است.

به گزارش ایرنا، شهرستان ۲۴۵ هزار نفری مهاباد دارای ۱۰ هزار ورزشکار است که در قالب ۴۳ هیات، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی در حال فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha