۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۲۷
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84721261
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارتش جمهوری اسلامی مایه مباهات و نشان آزادگی ملت ایران است

زنجان - ایرنا - فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی ارتش زنجان با اشاره به ایستادگی ارتش در برابر هجوم وحشیانه رژیم بعث آماده و مجهز صدام با هدف ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: این نیرو مایه مباهات و برای ملت ایران علامت افتخار و آزادگی است.

سرهنگ جلال صالحی روز دوشنبه در مراسم رژه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه در روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی ضد انقلاب داخلی و استعمارگران شرق و غرب دست به دست هم داده و هر روز توطئه ای جدید علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران تدارک می دیدند، افزود: فرزندان این ملت در ارتش، سپاه پاسداران و بسیج مردمی برای حفظ انقلابی که حاصل خون هزاران شهید به خون خفته و دسترنج ملت بیدار و هوشیار ایران اسلامی بود جانانه و جان برکف دفاع کردند و تاریخ انقلاب اسلامی را با خون سرخ خویش نوشتند.

وی یادآورشد: ارتش جمهوری اسلامی ایران به قیمت خون پاک افسران، درجه داران و سربازانش از خاک میهن اسلامی پاسداری کردند. 

سرهنگ صالحی تصریح کرد: جایگاه بلند ارتش جمهوری اسلامی ایران و توانمندی آن به لحاظ ابتکارات، اختراعات، خلاقیت ها و در عرصه تجهیزات و آمادگی رزمی و دفاعی در برابر هر نوع تهاجم و تجاورز بیگانگان مرهون و مدیون معمار برزگ انقلاب اسلامی و ادامه راه مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا است.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل در فرودین ۵۷ با توجه به آنچه که درکشور می گذشت بیش از هر کس دریافته بود که ارتش و ارتشیان چه نقش حساس ارزنده ای را در حفظ و حراست از انقلاب ایفا می کنند و از همین رو در برابر خواسته های فرصت طلبانه ضد انقلاب و قدرتهای متضرر از پیروزی انقلاب اسلامی که تلاش برای انحلال ارتش و تلاش برای نابودی انقلاب می‌کردند روز ۲۸ فروردین اطلاعیه ای صادر  فرمودند که به صورت یک سند زنده تاریخی موجب اعتلای ارتش و عامل حفظ آن شد و ملت ایران با تاسی از امام، پشتیبانی بی چون و چرای خویش را از فرزندان خود در ارتش اعلام کردند.

سرهنگ صالحی با تاکید بر اینکه ارتشیان سلحشور به خوبی دریافته بودند که اگر عزت و اقتدار، در فرمانبرداری از رهبر عالیقدر انقلاب و آغوش ملت بزرگوار ایران اسلامی است، اظهار داشت: این نیرو از همان روزهای ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با چهره ای متفاوت با گذشته در کنار انقلاب قرار گرفت و در جبهه مبازره با توده های تبلیغی و فرهنگی، ضد انقلاب داخلی و رویارویی تمام عیار نظامی با عناصر خود فروخته و وطن فروش که در تمام کشور ایجاد اغتشاش و ناآارمی کرده بودند، مقامت کرد و از تمام وجود خود مایه گذاشت.

وی افزود: در طی یک و نیم سال قبل از شروع جنگ ارتش جمهوری اسلامی در جبهه های نبرد با ضد انقلاب اشرار جنگید و درگیر شد و اهدای چند صد شهید از همان شروع پیروزی انقلاب اسلامی، اطاعت از رهبر انقلاب و وحدت و یگانگی را با مردم ایران اسلامی به ثبت رسانید.

سرهنگ صالحی تاکید کرد: امروز ارتش قدرتمند و مقتدر جمهوری اسلامی ایران در کنار سپاه پاسداران و نیروهای مردمی و انتظامی با طی کردن مدارج ترقی و با خلق حماسه های جاودان، ماندگار و بی نظیر در عرصه سرنوشت ساز شکوهمند دفاع مقدس و دوران درخشان سازندگی در مسیر خودکفایی و آمادگی دفاعی گام برداشته است و با استفاده از ایمان و انگیزه کارکنان خویش توانایی گسترده نظامی کشور را برای مقابله با هرگونه تجاوز احتمالی بیگانگان نشان داده است.

 فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی ارتش زنجان گفت: تاریخ خونبار انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس جانفشانی سربازان و سلحشوران ارتش، سپاه پاسداران، نیروهای بسیجی، مردمی و نیروی انتظامی  به خصوص در دوران پس از انقلاب اسلامی به جهانیان نشان داده و در سینه خود ثبت کرده است. 

سرهنگ صالحی یادآورشد: نسل های آینده در تاریخ خواهند دید که ارتش خداجوی و ولایی جمهوری اسلامی ایران که دوران هشت سال دفاع مقدس با تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید والا مقام ۲۷۰ هزار جانباز و آزداه سرافراز به انقلاب اسلامی و رهبر و ملت قدرشناس ایران ادای دین کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه ارتش با پیشینه ولایی، پشتوانه مردمی و با تکیه بر عنایات حضرت احدیت تحت فرمان فرماندهی کل قوا و مقام عظمای ولایت همچنان آماده جانبازی در راه حفظ آرمانهای امام راحل و تداوم نهضت اسلامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha