اداره استاندارد کیفیت کالای کوله‌بران در مرزهای کرمانشاه را ارزیابی می‌کند

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به الزام نظارت بر رعایت استانداردها و کیفیت اقلام وارداتی به کشور، گفت: این اداره کل بر استاندارد و کیفیت واردات کالاهای کوله‌بران در بازارچه های مرزی استان نظارت جدی می‌کند.

«محمودرضا نیازی» روز سه‌شنبه به ایرنا افزود: در راستای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی دولت در امر مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا، ضرورت توجه به ارتقای بهینه اقتصادی مرزنشینان و اجرای آیین نامه ساماندهی مبادلات در بازارچه‌های مرزی استان، سال گذشته کالاهای کولبری در بازارچه‌های مرزی "شوشمی" و "شیخ صله" موردارزیابی کیفی قرار گرفت.

وی به الزام رعایت استانداردها و ارزیابی کیفی اقلام وارداتی دارای مجوز مرزنشینان اشاره کرد و گفت: سال گذشته از مجموع ۵۶۴ هزار قلم کالای وارداتی کولبری به وزن حدود هفت تن، تعداد ۲۳۴ قلم کالای مشمول مقررات استاندارد اجباری شد که در بازارچه‌ها به صورت راندومی توسط کارشناسان نمونه برداری و در آزمایشگاه‌های تخصصی مورد ارزیابی انطباق با استانداردهای مرجع و تعیین ماهیت قرار گرفت.

نیازی ادامه داد: در این راستا تعداد ۵۲۳ فقره گواهینامه انطباق COC وارداتی نیز برای این کالاها از سوی واحدهای اجرایی این اداره کل مستقر در شهرستان پاوه صادر گردید.

دبیر شورای استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت بالای کالاهای وارداتی بیان داشت: به منظور جلوگیری از ورود کالاهای بی کیفیت و در راستای حفظ سلامت و ایمنی مردم، در صورت مشاهده هر گونه عدم انطباق در نتایج آزمون کالاهای نمونه برداری شده، موضوع به گمرک و فرمانداران شهرستان های مرزی اطلاع رسانی می شود تا از ورود برندهای بی کیفیت به داخل کشور جلوگیری به عمل آید.

نیازی کالاهای وارداتی به استان کرمانشاه از طریق کوله بری را شامل انواع یخچال، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، جاروبرقی، ظروف برقی آشپزخانه، کولرگازی ، لوازم برقی آشپزخانه، قطعات خودرو و دوچرخه، پوشک بچه و بزرگسال، چای سیاه، تایرسواری و کامیون و رینگ خودرو اعلام کرد.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق ۲ مرز رسمی و چهار بازارچه مرزی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha