۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۲۴
کد خبرنگار: 1483
کد خبر: 84721670
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازی کثیف صهیونیست ها روس ها را خشمگین کرد؟

۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۲۴
کد خبر: 84721670
بازی کثیف صهیونیست ها روس ها را خشمگین کرد؟

تهران- ایرنا - اوضاع در فلسطین اشغالی هر روز بدتر می شود و این روزها سرکوب فلسطینی ها توسط نظامیان صهیونیستی تشدید شده است، اما کثیف تر از این سرکوب ها سوء استفاده ای است که اسرائیلی ها از جنگ اوکراین کرده اند؛ موضوعی که صدای روس ها را در آورده است.

صهیونیست ها که طی یکی دو سال اخیر تلاش داشته اند با نزدیکی به مسکو، خود را شریک راهبردی روسیه معرفی کنند، در جریان جنگ اوکراین از یک سو با بازی دوگانه و از طرف دیگر سوء استفاده از فرصت جنگ اوکراین برای سرکوب فلسطینی ها، تصویری واقعی تر از خود به نمایش گذاشتند.

این بازی دوگانه بعد از هفته ها سرانجام صدای روس ها را درآورد، به طوری که رسانه های بین المللی دیروز یکشنبه در گزارش هایی از مبدا مسکو اعلام کردند که روسیه سفیر اسرائیل را فراخوانده است.

شاید بخشی از تنش اخیر میان مسکو و تل آویو مربوط به بازی دوگانه صهیونیست ها با بحران اوکراین باشد که از یک سو تلاش می کنند نقشی میانجی گرانه و خیرخواه را از خود به نمایش بگذارند و از جانب دیگر، از پشت با ارسال تسلیحات و کمک های نظامی، به روس ها خنجر بزنند.

نقطه اوج ماجرا آنجا بود که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی بعد از هفته ها خودداری از مداخله مستقیم در جنگ اوکراین، حمله روس ها را به این کشور محکوم کرد.

اسرائیلی ها که در پرونده جنگ اوکراین هم به قطعنامه مجمع عمومی در محکومیت روسیه رای مثبت دادند و هم به اخراج روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل، اما در عین حال با متحدان غربی خود برای تحریم روسیه همکاری نکردند تا بتوانند یک موازنه را با حرکت بر لبه تیغ برقرار کنند.

اما واقعیت این است که زمان زیادی را نمی توان بر لبه تیغ بازی کرد و صهیونیست ها می بایست چهره واقعی خود را عیان می کردند، از همین جا بود که «یائیر لاپید» روز ۱۸ فروردین به صراحت روسیه را به ارتکاب جنایت جنگی متهم کرد، چیزی که دیگر برای روس ها قابل تحمل نبود.

روسیه هم در قبال این رفتارهای صهیونیست ها، اظهارات لاپید و رای اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل را «مایه تاسف» خواند و در اقدامی که بسیاری از رسانه های بین المللی آن را بی سابقه دانستند، جزئیاتی از آخرین حمله جنگنده‌های اسرائیلی در سوریه را منتشر کرد.

روس ها هم‌زمان، حمله تندی هم به صهیونیست ها بابت جنایات این روزهای نظامیان اسرائیلی در مسجدالاقصی کردند، با این عبارت که «غزه به زندانی بزرگ برای فلسطینیان تبدیل شده ‌است.»

هر چند مواضع اخیر روسیه در ارتباط با اسرائیل، عمدتا واکنشی به رفتارهای تل آویو در ماجرای جنگ اوکراین تلقی می شود، اما مروری بر مواضع و بازیگری های رژیم صهیونیستی در این ماجرا، بار دیگر ثابت کرد که این رژیم برای بقای خود در یک تنش زایی دائمی در سطح منطقه به سر می برد؛ از مدیترانه و شمال آفریقا تا دریای سیاه و قفقاز و روسیه!

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha