۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۲۰:۴۹
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84722120
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ مزیت فرهنگی و اجتماعی در گناباد شناسایی شد

۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۲۰:۴۹
کد خبر: 84722120
۱۰۰ مزیت فرهنگی و اجتماعی در گناباد شناسایی شد

گناباد-ایرنا- فرماندار گناباد گفت: با بهره‌گیری از نقطه‌ نظرات نخبگان و متخصصان یکصد مزیت در بخشهای فرهنگی و اجتماعی در این شهرستان شناسایی شده است و از آنها در مسیر تدوین سند راهبردی گناباد استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا نصیری عصر دوشنبه در نشست شورای راهبردی پیشرفت فرهنگی و اجتماعی گناباد افزود: این شهرستان از مزیت‌ها و ظرفیت‌های زیادی در بخشهای فرهنگی و اجتماعی برخوردار است که با به فعلیت رساندن ظرفیت‌های بالقوه و نگاه مدون و عملیاتی و برنامه ریزی صحیح می توان از آنها در مسیر توسعه و رونق منطقه بهره گرفت.

وی ادامه داد: برای آنکه به توسعه همه جانبه در بخشهای مختلف و ازجمله فرهنگی و اجتماعی مبتنی بر قابلیتهای خاص منطقه ای دست یابیم نیازمند تدوین سند راهبردی هستیم و لذا در این جلسه از نظرات نخبگان برای تدوین و شناسایی مزیتهای این بخش و جهت دهی آنها در مسیر توسعه شهرستان گناباد استفاده شد.

فرماندار گناباد وجود وجود بقاع متبرکه تعدادی از امام زادگان و برادران امام رضا (ع) و از جمله بارگاه امام زاده محمد عابد (ع) واقع در شهر کاخک، وجود مرقد علامه بهلول گنابادی، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی با رشته های شاخص دانشگاهی، بافت‌ها و اماکن تاریخی ، سابقه تاریخی کهن در زمینه های علمی در سده های گذشته و به خصوص در زمینه علم نجوم، بافت مذهبی ، کتابخانه ها و ظرفیت خوب نخبگان و غیره از مزیتهای شاخص فرهنگی و اجتماعی این شهرستان ذکر کرد.

وی  هدف از تشکیل جلسه شورای راهبردی پیشرفت فرهنگی و اجتماعی گناباد را بهره‌گیری از نقطه نظرات صاحبنظران و متخصصان و مسوولان ذیربط برای شناسایی و تدوین مزیت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه این شهرستان در این بخشها و ایجاد ساز و کارهای لازم برای به فعلیت رسیدن آنها ذکر کرد.

نصیری گفت: باید با شناسایی و تدوین مسایل مرتبط و موثر در توسعه فرهنگی و اجتماعی گناباد به یک مجموعه واحد و مشترک مبتنی بر داشته ها در این بخشها دست یابیم تا در قالب سند راهبردی توسعه و  پیشرفت مدون شوند و این سند بعد از تدوین می تواند چراغ راهی در پیش روی توسعه منطقه قرار بگیرد.

وی با اشاره به جلسه اخیر خود به اتفاق نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با معاونان استاندار خراسان رضوی گفت: در این جلسه مقرر شد که با بهره‌گیری از نقطه نظرات متخصصان و صاحب‌نظران و نخبگان مزیتهای مهم فرهنگی و اجتماعی شهرستان شناسایی و به عنوان یک مجموعه واحد و مدون چراغ راه توسعه فرهنگی منطقه قرار گیرد و نتایج آن به استانداری ارایه شود.

فرماندار گناباد گفت: فرهنگ در جامعه اسلامی ما یک مساله  دستوری و حاکمیتی نیست و سرمنشاء آن قرآن و عترت و ارزشهای دین مبین اسلام و پرچمدار مسائل فرهنگی در کشور  ما شخص ولایت فقیه است.

وی هجمه های فرهنگی دشمنان بر علیه ارزشهای دینی و انقلابی کشور ما و دغدغه رهبر معظم انقلاب در این زمینه را یادآور شد و گفت: معظم له بارها در فرمایشات خود از این هجمه به عنوان شبیخون و ناتوی فرهنگی و حتی قتل عام فرهنگی یاد کردند و این مساله حساسیت و لزوم توجه بیشتر به گسترش فرهنگ و اررشهای اسلامی را مورد تاکید قرار می دهد و با بهره گیری از ظرفیت‌های غنی منطقه ای می توان گامهای موثری در این زمینه برداشت.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha