۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۵۳
کد خبرنگار: 3091
کد خبر: 84723481
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در اهواز برگزار شد

اهواز - ایرنا - آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان خوزستان با معرفی نفرات برگزیده در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد.

به گزارش ایرنا مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این آیین که دوشنبه شب برگزار شد گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف اشاعه فرهنگ ناب رضوی است وچه چیز بهتر از کتابی است که جامعه را بیش از پیش به سمت امام رضا (ع) این ساحت مقدس و منور نزدیک کند.

حجت الاسلام رضا کلاه کج با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) اظهار داشت: بی برنامگی آفت زندگی است و کلام معصوم نشان دهنده اهمیت اشاعه فرهنگ و داشتن برنامه در زندگی است.

وی ادامه داد: در راستای دستیابی به راهکارهای عملی با برنامه بودن، خواندن کتاب یک عامل مهم ومحوری است که بدون تردید، بازتاب آنچه خوانده می شود باعث حرکت به سمت برنامه ریزی وموفقیت خواهد شد.

کلاه کج با بیان اینکه سرانه مطالعه در کشور بسیار کم است گفت: یک ایده خوب و جالب توجه برای افزایش سرانه مطالعه این است که با روزی یک صفحه کتاب خواندن می توانیم به تدریج به مطالعه کردن عادت کنیم از کتاب خواندن لذت برد و این امر قطعا روشی موثر برای افزایش آگاهی در جامعه، ارتقاء سطح مطالعه  وحال خوب مردم می شود.

جشنواره ملی فرهنگی، هنری رضوی با هدف ترویج فرهنگ رضوی همه ساله از دهه کرامت در رشته های مختلف در استان های کشور برگزار می شود.

جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۶ عنوان کتاب با موضوع امام رضا (ع) و امام عصر (عج) در ۹ رشته با هدف آشنایی با سیره ائمه اطهار و ترویج کتابخوانی برگزار شد.

در پایان این مراسم از برگزیدگان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان  خوزستان با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل شدند.

دزفول مقام نخست جشنواره کتابخوانی رضوی خوزستان را کسب کرد 
رضا جوروند رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دزفول نیز به خبرنگار ایرنا گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف گسترش و تبیین معارف اهل بیت(ع) با محوریت امام رضا(ع) از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همکاری آستان قدس ضوی هر سال در دهه کرامت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره با موضوعات متنوع کتابخوانی، نقاشی و پویش مجازی در مقاطع کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار می‌شود، افزود: با تلاش کتابداران دزفول بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر در سطح شهرستان دزفول در بخش‌های مختلف این جشنواره شرکت کردند.

جوروند اظهارداشت: با برگزاری اختتامیه استانی و اعلام نتایج نهایی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتابخوانان دزفول با ۶۰ نفر برنده حائز رتبه اول در سطح استان خوزستان شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha