مطالعه، یکی از شاخص‌های توسعه فرهنگی جامعه است

ارومیه - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: یکی از شاخص‌های توسعه فرهنگی هر جامعه میزان مطالعه و کتابخوانی است که البته در این حوزه با استانداردها فاصله زیادی داریم و باید به سمت ارتقای ارقام در این بخش حرکت کنیم.

به گزارش ایرنا، رضا ابراهیمی روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی افزود: امروز نیازمند گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی درجامعه هستیم و این کار مهم از خانواده ها باید شروع شود  وخانواده ها کودکان را با مطالعه و کتابخوانی آشنا کنند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که اغلب از ابزارهای بصری استفاده می شود، اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید توسعه پیدا کند و خانواده ها فرزندان خود را به سمت کتاب خواندن سوق بدهند.

وی اضافه کرد: ضمن اینکه خانواده ها به مساله مطالعه  می پردازند، موسسات و سازمان های فرهنگی ازجمله آموزش و پرورش دراین زمینه برنامه بدهند چون پس از خانواده  کودکان بیشترین وقت خود را در مدرسه می گذارنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی  اظهار کرد: اگر بخواهیم جامعه توسعه یافته ای داشته باشیم باید فرهنگ تفکر در جامعه جاری شود و این مهم با کتاب و کتابخوانی میسر می شود ...

ابراهیمی با اشاره به لزوم اشاعه فرهنگ رضوی و ائمه اطهار گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند این فرهنگ هستیم و برای اشاعه فرهنگ رضوی و ائمه اطهار برنامه های مدونی باید داشته باشیم.

وی با اشاره به اهداف دولت سیزدهم گفت: یکی از اهداف اصلی دولت اشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی است و اگر امروز بتوانیم آن تفکر انقلابی را جاری کنیم قطعا بسیاری از مشکلات موجود در حوزه های اقتصادی و سایر حوزه ها  حل می شود.

 مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان‌غربی هم اظهار کرد: وجود حرم مطهر امام رضا (ع) درایران اسلامی ملجا و پناهگاهی برای مردم این سرزمین است.

خدیجه معصومی ادامه داد: برای پاسداشت فرهنگ رضوی  و اشاعه فرهنگ ائمه اطهار(ع)، گسترش کتاب هایی مرتبط با سیره ائمه اطهار و شناسایی کتاب های فاخر اهل بیت(ع) در دستور کار است.

وی با اشاره به یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: ۲۷ هزار نفر از مردم آذربایجان‌غربی دراین جشنواره شرکت کردند که از این میان ۲۳ هزار نفر در بخش فردی، هزار و ۶۰۰ نفر در بخش خانواده، ۲ هزار نفر در بخش کودک و بقیه در بخش های دیگر شرکت داشتند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین این جشنواره ۳۴۹ برگزیده داشت و سه نفربه عنوان برگزیده ملی منتخب شدند.

در ادامه این مراسم برگزیدگان جشنواره معرفی و تجلیل شدند.

  به گزارش ایرنا، یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا (ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، شناسایی و معرفی کتاب های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت(ع)، با اضافه شدن بخش ویژه حضرت مهدی(عج)   برگزار شد.

در یازدهمین دوره این جشنواره در کنار رشته های نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقه چهارگزینه ای و داستانک نویسی، رشته های شعرسرایی، پویش "برای امام زمانم" و قصه گویی اضافه شد و برای جلب مشارکت بیش از پیش ناشران و کتابداران  نیز دو بخش حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر و نیز مروجان فرهنگ رضوی در نظر گرفته شد.

براساس این گزارش در سال ۱۳۹۹شمسی نیز بیش از ۲۷ هزار نفر از آذربایجان غربی در دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که نسبت به سال پیش از آن بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha