۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۵۴
کد خبر: 84723587
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آنکارا سوزاندن قرآن در سوئد را محکوم کرد

۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۵۴
کد خبر: 84723587
آنکارا سوزاندن قرآن در سوئد را محکوم کرد

تهران - ایرنا - آنکارا با محکومیت سوزانده شدن قرآن کریم در سوئد تاکید کرد: این اقدام نشان می‌دهد که از پیامدهای حملات مشابه در گذشته درس عبرت گرفته نشده و در رابطه با ممانعت از اقدامات اسلام ستیزانه و تحریک آمیز نژادپرستانه و همچنین از وقوع جرایم نفرت‌محور به بهانه آزادی بیان چشم پوشی می‌شود.

به گزارش امروز (سه شنبه) ایرنا از آناتولی، وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای همچنین حملات و اقدامات تحریک‌آمیز علیه اسلام، مسلمانان، قرآن کریم و اماکن اسلامی در نقاط مختلف جهان در ماه مبارک رمضان را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه با اشاره به ادامه مبارزه ترکیه با رویکرد و ذهنیت‌های اسلام هراسانه و نژادپرستانه ادعا شده، بدین وسیله از تمامی کشورها و نهادهای بین‌المللی برای اتخاذ تدابیر لازم در مقابل اسلام هراسی و نژادپرستی دعوت می کنیم و انتظار داریم گام‌های بازدارنده در این زمینه فورا برداشته شده و عاملان تحویل عدالت شوند.

گروهی به رهبری "راسموس پالودان" سیاستمدار راست افراطی سوئدی - دانمارکی در عید پاک اقدام به سوزاندن قرآن کریم در مقابل برخی مساجد و محلات مسلمان‌نشین استکهلم و برخی دیگر از شهرهای سوئد کردند. این اقدام تحریک آمیز با پشتیبانی پلیس سوئد صورت گرفته است.

معترضان به این اقدام گروه های راست افراطی، در چهار روز گذشته با تجمع در شماری از کشورها واکنش نشان داده‌اند.

در پی این حوادث، ۳۴ پلیس مجروح و ۱۳ تن نیز دستگیر و همچنین ۱۲۵ خودروی پلیس نیز دچار آسیب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha