مشکل کمبود انسولین قلمی «توجئو» در کرمانشاه رفع شده است

کرمانشاه- ایرنا- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: انسولین قلمی «توجئو» که به تازگی کمبود سراسری داشتیم در چند روز اخیر برطرف شده و دارو در استان در حال توزیع است.

به گزارش ایرنا، دکتر «مهدی مجرب» روز سه‌شنبه در پاسخ به سئوال مطرح شده شهروندان در خصوص کمبود انسولین افزود: در خصوص مشکل کمبود انسولین در شهرستان پاوه طی بررسی صورت گرفته کمبود در ۲ قلم داروی انسولین قلمی لانتوس و انسولین قلمی توجئو بوده است.

وی اظهار داشت: در مورد انسولین لانتوس در چند ماه اخیر توزیع به صورت مستمر به تمام شهرستان‌های استان صورت گرفته و تنها به مدت چند روز در اثر تاخیر در تامین موجودی و سفارش دهی به شرکت های دارویی توسط داروخانه منتخب در این شهرستان کمبود دارو ایجاد شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: همچنین در پی بررسی موجودی داروخانه های منتخب شهرستان‌های همجوار مانند روانسر و جوانرود مشکلی از نظر تامین و عرضه انواع انسولین های قلمی مشاهده نشده و در صورت لزوم ارجاع بیماران به این داروخانه ها تا زمان تامین همه انواع انسولین های قلمی توسط داروخانه منتخب پاوه میسر خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: تامین انسولین شهرستان پاوه در اسرع وقت انجام خواهد شد.

بیش از ۱۰ درصد از جمعیت بالای ۳۰ سال استان کرمانشاه به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند که حدود ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

عوامل خطرساز ابتلاء به دیابت نوع ۲ شامل چاقی، پرخوری، چربی خون و فشارخون بالا، بیماری قلبی، مصرف سیگار، استرس، سابقه دیابت بارداری، سابقه مصرف برخی داروهای کورتن دار، رژیم غذایی نامناسب، بی تحرکی و وراثت است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha