۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۲۱
کد خبر: 84724145
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تهدید اسلام‌آباد توسط گروه شبه نظامی تحریک طالبان پاکستان

تهران- ایرنا- گروه "تحریک طالبان پاکستان " با تهدید به تشدید حملات خود در این کشور اعلام کرد انتقام حملات هوایی پاکستان در افغانستان را خواهد گرفت.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری «پنجاب نیوز اکسپرس» هند، گروه تحریک طالبان پاکستان (TTP) به مقام‌های پاکستان هشدار داده است که جنگجویان این گروه قصد دارند انتقام کشته شدن غیرنظامیان بی گناه افغان که در حملات هوایی پاکستان در ولایت های «خوست» و «کنر» افغانستان جان خود را  از دست دادند، بگیرند.

سخنگوی این گروه گفت که پاکستان برای سرپوش گذاشتن بر تحقیر و شکست خود در «کنر»، «خوست»، «باجور » و «وزیرستان» حملات هوایی انجام داده و صدها نفر از جمله زنان و کودکان را کشته است. بدین ترتیب گروه "تحریک طالبان پاکستان" متعهد شده است که انتقام  این حملات را بگیرد و همچنین از مردم پاکستان خواسته تا در برابر ارتش این کشور و گروه داعش ایستادگی کنند. 

پاکستان تاکنون درباره حملات هوایی خود اظهار نظر رسمی نکرده، اما رسانه های این کشور گزارش داده اند که حملات به کمپ های گروه "تحریک طالبان پاکستان" در داخل افغانستان صورت گرفته است.

با این وجود رسانه افغانستانی «طلوع نیوز » به نقل از ساکنان محلی گزارش داد: «پاکستان دروغ می گوید. محلی که ارتش پاکستان به آن حمله کرده اردوگاه های پناهندگانی است که بیشتر زنان و کودکان هستند. ساعت ۳ صبح به وقت محلی بمباران شروع شد و  خانه ها ویران شدند. در پی این حملات حدود ۴۰ نفر غیرنظامی از جمله زنان و کودکان کشته و زخمی شدند.»

ارتش پاکستان که به شکل فزاینده ای از ادامه حملات شبه نظامیان به ستوه آمده، در ماه های اخیر عملیات خود را در امتداد مرز افغانستان افزایش داده است. پاکستان از دولت موقت طالبان درخواست کرده است تا رهبران گروه "تحریک طالبان پاکستان" را  به این کشور بازگردانند اما طالبان این درخواست را رد کرده است.

مقامات طالبان روز شنبه اعلام کردند که تلفات حملات هوایی و توپخانه‌ای جمعه شب پاکستان به ولایت‌های کنر و خوست افغانستان به ۴۵ نفر افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha