فرماندار روانسر: ساخت و سازهای غیرمجاز تهدیدی برای بافت منطقه است

کرمانشاه - ایرنا- فرماندار شهرستان روانسر با بیان اینکه باید نظارت ها بیشتر شود تا توسعه مناطق روستایی و شهری بر ساس طرح هادی روستایی و طرح های جامع و تفصیلی شهر باشد گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز تهدیدی برای بافت این منطقه است.

به گزارش ایرنا، «سعدی مصطفی‌زاده» روز چهارشنبه در کارگروه حفظ حقوق بیت المال و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان روانسر افزود: با توجه به ثبت جهانی اورامانات، نباید ساخت و سازها غیرمجاز و بی رویه منظر زیبای اورامان را تهدید و تخریب کند.

وی با بیان اینکه حفظ این بافت برای ما ضروری است تصریح کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز به ویژه در مناطق حاشیه نشین شهری، آسیب های اجتماعی را گسترش می دهد.

فرماندار روانسر اظهار داشت: مقابله با ساخت و غیرمجاز فقط وظیفه چند اداره و ارگان نیست و قصور و کوتاهی مدیران در جلوگیری و مقابله با این ساخت و سازها غیرقابل اغماض است.

مصطفی زاده اضافه کرد: در سال گذشته ۷۵ مورد تصرفات به اراضی ملی و منابع طبیعی شناسایی شده که ۳۲ مورد آن ساخت و ساز غیرمجاز بود و خلع ید هفت مورد آن اجرایی شد.

«فرخ الله کرمی» رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان روانسر نیز گفت: با اعمال قانون چهار مورد ساخت و ساز در حریم راه‌ها آزادسازی و ۲۳ مورد نیز بدون استفاده از قوه قهریه رفع تصرف شده و ۴۲مورد دیگر نیز در حال تعیین تکلیف است.

«سیاوش کهزادی» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان روانسر نیز افزود: ۱۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز و دخل و تصرف در اراضی کشاورزی شهرستان شناسایی شده که هشت مورد آن با همراهی صاحبان اراضی تخریب و ۲ مورد نیز برای قلع و قمع بنا به مراجع قضایی معرفی شده است.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha