۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۳۸
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84726331
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمبود ۲ هزار معلم در خراسان جنوبی

۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۳۸
کد خبر: 84726331
کمبود ۲ هزار معلم در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: کمبود ۲ هزار معلم در این استان و از طرفی پراکندگی جمعیت، مدیریت تعلیم و تربیت را دشوار کرده که نیازمند نگاه ویژه وزارت آموزش و پرورش است.

سید محمدرضا طالبی روز چهارشنبه در آیین تکریم مدیرکل و معارفه سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی که با حضور سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش برگزار شد افزود: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور و استانی کمتر برخوردار است که ۲۵ سال درگیر مشکلاتی همچون خشکسالی بوده است.

وی یادآور شد: در کنار حل برخی مشکلات همچون قانون رتبه‌بندی معلمان اما مشکل فضای آموزشی در خراسان جنوبی همچنان پا برجاست و با توجه به وسعت استان و پراکندگی جمعیت در کنار بحث نیروی انسانی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان مردمی انقلابی، ولایتمدار و پای کار دارد و در تمامی صحنه‌های ملی و مذهبی حضور هدفمند و پرشور این مردم را شاهد بوده‌ایم لذا همه مسوولان استانی باید در فضای همدلی و هم‌افزایی و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های کشوری برای رفع کمبودها و محرومیت این منطقه تلاش مضاعف داشته باشند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در مراحل پنج‌گانه تحقق اهداف انقلاب اسلامی به شکل‌گیری انقلاب، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی اشاره کردند که در راستای تمدن‌سازی و آماده‌سازی تمدن اسلامی یکی از زیرساخت‌های اساسی را با عنوان آموزش و تربیت معرفی کردند.

طالبی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به تمدن اسلامی باید از آموزش و پرورش شروع کنیم گفت: از نظر ایشان مدرسه، معلم و محتوا مهمترین عناصر آموزش و پرورش است که باید به صورت ویژه به آن توجه داشت.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این آیین با بیان اینکه مدیران نقش مهمی در تحقق اهداف انقلاب اسلامی دارند گفت: مدیر انقلابی در آموزش و پرورش از سطح مدارس نمود پیدا می‌کند.

سید علیرضا موسوی‌نژاد افزود: با توجه به ابلاغیه گام دوم انقلاب، چگونگی حرکت در مسیر انقلاب اسلامی باید مد نظر باشد زیرا مدیر انقلابی دانش‌آموز انقلابی را تربیت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: برخورد بد و دفعی با حوزه معاونت پرورشی را در سنوات قبل شاهد بودیم که در دوره جدید باید با نگاه ویژه به این حوزه توجه شود، هر مدرسه و محیطی که مدیر آن مقید به انقلاب و آموزه‌های دینی باشد مسیر بهتری را پیش رو برای تربیت نسلی انقلابی خواهد داشت.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم با بیان اینکه در سال‌های گذشته با وجود کمبودها خدمات قابل توجهی صورت گرفته است گفت: ۵۰۰ مدرسه آموزشی در دست ساخت قرار گرفته که ۲۷۰ مدرسه خیرساز و تا مهر امسال بیش از ۷۰ درصد به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدعلی واقعی افزود: خراسان جنوبی استانی ولایی است و معلمان همواره پرچمدار انقلاب بودند و در عمل نشان دادند.

وی گفت: به‌رغم همه نقایصی که وجود داشته اما خراسان جنوبی همواره در بسیاری از شاخص‌ها جزو پنج استان کشور از نظر آموزشی بوده که امیدواریم این راه ادامه داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha