۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۳۸
کد خبرنگار: 2187
کد خبر: 84726410
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نزدیکی خلیل آباد به گسل درونه مقاوم‌سازی بناهای این شهرستان را ضروری ساخته است

مشهد-ایرنا- رییس اداره بنیاد مسکن شهرستان‌ خلیل‌آباد گفت: با توجه به نزدیکی به گسل درونه به عنوان بزرگترین گسل کشور به این شهرستان مقاوم سازی بناها به ویژه بناهای روستایی در خلیل آباد ضروری است.

به گزارش ایرنا، گسل درونه یا گسل بزرگ کویر با طول حدود ۷۰۰ کیلومتر در یک راستای شمال شرقی-جنوب غربی از مرکز دشت کویر تا روستای درونه بردسکن و با یک روند شرقی- غربی به سمت جنوب تا مرز افغانستان کشیده شده‌ است.این گسل پس از گسل معکوس اصلی زاگرس، یکی از مهم‌ترین و ممتدترین ساختارهای زمین شناسی ایران به‌شمار می‌آید.

احسان میری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفت‌ هزار و ۶۱۷ واحد مسکونی روستایی کم‌دوام در این شهرستان وجود دارد و با وجود ساخت ۲ هزار و ۷۶۹ مسکن مقاوم روستایی در خلیل‌آباد، هم اکنون تنها ۲۷ درصد منازل مسکونی در روستاهای این شهرستان مقاوم هستند.

وی اضافه کرد: برای بازسازی منازل مسکونی حادثه‌ دیده سیل فروردین ۱۳۹۸ نیز تعداد ۲۱۱ واحد مسکونی در شهرستان خلیل‌آباد احداث و بازسازی و ۱۵۱ مسکن تعمیر شد که در این راستا ۱۰۷ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال تسهیلات و مبلغ ۹۱میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به ساکنان پرداخت شد.

رییس اداره بنیاد مسکن شهرستان‌ خلیل‌آباد گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ۲۳ روستای این شهرستان طرح هادی تهیه کرده همچنین طرح بازنگری ۱۳ روستای شهرستان خلیل‌آباد انجام شده و در چهار روستای مهدی‌آباد، میرآباد، علی‌آباد برکال و بزنجرد طرحهای هادی در حال بازنگری است.

میری افزود: تعداد ۱۶ روستا و ۲ شهر زیر ۲۵ هزار نفر تحت پوشش طرح صدور سند مالکیت روستایی (قانون الحاق) شهرستان خلیل‌آباد قرار گرفتند و در این طرح برای ۶ هزار و ۴۶۷ ملک روستایی و  هزار و ۱۴۴ ملک شهری سند صادر شده است.

وی ادامه داد: در این شهرستان ۱۴۹ نفر واجد شرایط مسکن ویژه محرومان شناخته ‌شده‌اند و برای مسکن این افراد ۶۷ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال تسهیلات و ۳۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است.

رییس بنیاد مسکن خلیل‌آباد در ادامه به وضعیت مسکن مهر در این شهرستان اشاره کرد و افزود: تاکنون ۷۷۷ واحد به بهره‌برداری کامل رسیده که ۱۰۶ واحد آن در قالب قطعات اراضی ۹۹ ساله واگذار شده است.

میری افزود: برای طرح نهضت ملی مسکن در شهر خلیل‌آباد هزار و ۵۲۱ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۶۷ نفر تأیید نهایی شده و ۶۳۳ نفر در انتظار بررسی هستند همچنین در اجرای این طرح در شهر کُندُر نیز ۸۲۳ نفر ثبت‌نام کردند که ۲۳۹ نفر تایید نهایی و ۳۷۷ نفر در انتظار بررسی هستند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۶۲۹ قطعه زمین به متقاضیان و جوانان روستایی شهرستان خلیل‌آباد برای ساخت مسکن واگذار شده و از محل درآمد فروش زمین روستایی برای توسعه و آبادانی روستاها و اجرای پروژه‌های جدول‌کشی، تسطیح، زیرسازی، اجرای کانال و احداث پارک در روستای جابوز ۱۵ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال، روستاهای نقاب و میرآباد چهار میلیارد و ۷۰ میلیون ریال، کاریزک ۳۵۰ میلیارد ریال و در ایرج ‏آباد ۵۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

خلیل آباد در فاصله ۲۴۲ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha