۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۲۹
کد خبرنگار: 2187
کد خبر: 84809096
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مقاوم‌سازی ۲۸ درصد منازل روستایی خلیل‌آباد خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- رییس بنیاد مسکن خلیل‌آباد گفت: حدود ۱۰ هزار و ۳۸۶ مسکن روستایی در این شهرستان خراسان رضوی وجود دارد که تاکنون عملیات مقاوم‌سازی ۲۸ درصد از منازل روستایی خلیل‌آباد انجام شده است.

احسان میری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون عملیات مقاوم‌سازی ۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در شهرستان خلیل آباد انجام شده است که مشارکت مردم در این خصوص با توجه به مخاطرات طبیعی نظیر نزدیکی به گسل درونه، فرونشست زمین و  تغییر اقلیم در خلیل‌آباد ضروری است.

وی بیان کرد: مردم با استفاده از تسهیلات قرض الحسنه حوزه مسکن روستایی می‌توانند در حوزه مقاوم‌سازی منازل مسکونی و  استحکام بنا در روستاها همراهی کنند.

میری با اشاره به اجرای طرح هادی در ۱۷ روستای شهرستان خلیل‌آباد اظهار داشت: هم‌اکنون طرح هادی برای  ۱۰۰ درصد روستاهای این شهرستان تهیه شده و در ۱۶ روستای شهرستان بازنگری این طرحهای هادی انجام شده است.

وی با بیان اینکه طرح هادی ۱۰ روستای شهرستان خلیل‌آباد نیاز به بازنگری دارد، ابراز امیدواری کرد: امسال با تخصیص اعتبار مورد نیاز بازنگری طرحهای هادی این روستاها انجام می‌شود.

میری از صدور هفت هزار و ۶۵۰ جلد سند منازل در خلیل‌آباد خبر داد و افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۵۰۰  جلد سند در حوزه روستایی و  هزار و ۱۵۰ جلد سند در حوزه شهری صادر شده است.

رییس بنیاد مسکن خلیل‌آباد در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان گفت: هزار و ۵۲۱ نفر در طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان ثبت نام کرده‌اند که ۶۳۳ نفر در انتظار بررسی و ۲۷۰ نفر هم تایید نهایی شده‌اند.

خلیل‌آباد در فاصله ۲۴۲ کیلومتری مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha