قرچک با افزایش جمعیت روبرو بوده و به ظرفیت برق بیشتری نیاز دارد

قرچک- ایرنا- فرماندار شهرستان قرچک گفت: این شهرستان به دلیل نزدیکی به پایتخت و برخورداری از موقعیت‌های شغلی پایدار در شهرک صنعت، از مناطق مهاجرپذیر استان تهران است که برای تأمین انرژی مورد نیاز جمعیت ساکن در آینده، به ظرفیت برق بیشتری نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فاتحی‌نژاد روز پنجشنبه در جلسه بررسی وضعیت احداث پست برق ۶۳ کیلوولت دائم و مشکلات تأمین روشنایی مناطق شهری و روستایی که با حضور مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان تهران در محل فرمانداری قرچک برگزار شد اظهار داشت: جمعیت ساکن در شهرستان قرچک به دلیل مهاجرپذیر بودن روز به روز در حال افزایش است و از همین امروز لازم است تا برای توسعه برق و افزایش ظرفیت آن در شهرستان پیش‌بینی‌های لازم را انجام داد.

وی گفت: با توجه به اجرای طرح اقدام نهضت ملی مسکن در شهرستان قرچک و احداث صدها واحد مسکونی، جمعیت ساکن علاوه بر مهاجرین دائمی، طی چند سال آینده افزایش قابل توجهی خواهد یافت و این امر ضرورت برنامه‌ریزی و آینده‌نگری تأمین زیرساخت‌ها از جمله برق را دوچندان می‌کند.

فاتحی‌نژاد افزود: شهرک صنعتی قرچک، یکی از پویاترین مناطق اقتصادی استان تهران است که طی سال‌های اخیر توانسته با استقرار ده‌ها واحد صنعتی کوچک و بزرگ، علاوه بر تولید محصولات مختلف، برای هزاران نفر شغل ایجاد کند، شهرکی که هم‌اکنون فازنخست آن تکمیل شده و زمینه لازم برای واگذاری اراضی فاز دوم آن به صاحبان صنایع فراهم شده است.

وی گفت: این شهرک به دلیل برخورداری از زیرساخت‌های مناسب، نزدیکی به پایتخت و همجواری با راه‌آهن سراسری تهران- مشهد با استقبال بسیار خوب صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مواجه شده که خدمت‌رسانی به این صنایع جدید، به توسعه برق در این شهرک نیاز دارد.

وی اظهار داشت: شهرک صنعتی قرچک به تقویت زیرساخت برق از جمله راه‌اندازی پست ۶۳ کیلوورت دائمی نیاز دارد تا دغدغه تولیدکنندگان در توسعه فعالیت‌های صنعتی و تولیدی رفع شود، لذا از مسئولان شرکت برق منطقه‌ای استان تهران درخواست می‌شود تا مراحل اجرای این طرح را با سرعت بیشتری پیگیری کنند تا نیاز برق صاحبان صنایع به صورت پایدار تأمین شود.

فرماندار قرچک تأکید کرد: روشنایی معابر و خیابان‌ها در شب، از اساسی‌ترین نیازهای مردم به ویژه در حوزه تأمین امنیت است پس این خواسته‌ به حقی است که مشکل روشنایی معابر هر چه سریعتر رفع گردد لذا از مسئولان حوزه برق و شهرداری درخواست داریم تا با تعامل و همکاری، این مطالبه مردم را هر چه سریعتر پاسخ داده و محقق کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن فصل گرم سال از مردم خواست تا در مصرف برق در حوزه خانگی، تجاری صرفه‌جویی کرده و مسئولان نیز در اماکن عمومی، مصرف برق را مدیریت کنند تا احتمال بروز خاموشی‌ها، آسیب کمتری به صنعت وارد کند.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha