استاندار: پیگیری‌های لازم برای آزادسازی ته‌لنجی در هرمزگان در حال انجام است

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: موضوع ساماندهی پ پیگیری‌های لازم برای آزادسازی کالای همراه ملوان (ته‌لنجی) در استان در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی عصر پنجشنبه در جمع اصناف و بازاریان استان هرمزگان افزود: در خصوص قانون ته‌لنجی طبق دستور رییس جمهور قبل از عید نوروز نشستی با حضور وزیر صنعت، معدن تجارت، وزیر اقتصاد و وزیر کشور برگزار شد و قرار بود این قانون به هیات دولت برود که در آن برای ته‌لنجی مدل انضباط‌بخشی و تخفیف لحاظ شده است به عنوان مثال تا ۸۰درصد تخفیف گمرکی شامل ته‌لنجی می‌شود و حمل کالا درون استان هم آزاد می‌شود و برای سایر استان‌ها نیز ضوابطی اعلام می‌شود.
وی بیان داشت: ترجیح ما این است که ته لنجی و تردد و فروش آن در هرمزگان آزاد باشد و هر کس هم که خواست بیاید از استان خرید کند، مشوقات ویژه‌ای هم برای کالای عمده در نظر گرفته‌ایم که در کش و قوس دولت است و امیدواریم تصویب شود.
استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: در خصوص مجوزها برای صنایع بزرگ کارهای خوبی انجام شده و هم اکنون بیشتر مجوزهای پتروپالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای را گرفته‌ایم و یک نمای عاری از مجوز را نیز در ۱۰۸ پهنه ایجاد کرده‌ایم اما متاسفانه در سفرهایی که به بخش‌ها و شهرستان‌ها دارم این را می‌بینم برای بنگاه‌های غیر آلاینده و بنگاه‌های کوچک سخت‌گیری‌های بیشتری انجام می‌شود.
وی تاکید کرد: به طور قطع جاهایی که موجب تاخیر در صدور مجوزها می‌شوند را شناسایی خواهیم کرد و در همین راستا نامه‌ای را به فرمانداران ارسال کرده ایم که تمام اصنافی که مجوزات آن‌ها معطل شده، سریع صادر شود.
استاندار هرمزگان تصریح‌کرد: هر دستگاهی که شاکی مردمی داشته‌ و مردم را معطل کرده است باید کار مردم را در فرصت ۱۰ روزه تعیین تکلیف کند وگرنه با مدیر آن برخورد خواهد شد.
وی به اصناف قول داد که تغییرات صورت گرفته را احساس کرده و بخش‌هایی مانند بهداشت و محیط زیست که بیشترین شاکی‌های عمومی را دارند، باید سازوکارهای خود را اصلاح کنند.
نماینده عالی دولت در هرمزگان ابرازداشت: ما از سال گذشته تاکنون چند بانک اطلاعاتی درست کرده‌ایم همچون بانک مسائل و مشکلات و بانک تصمیم‌های معطل را تشکیل دادیم که بعضی از تصمیم ها از قبل انقلاب معطل مانده و تلاش داریم در این راستا تصمیم‌های نهایی را تعیین تکلیف کنیم.
وی ادامه داد: ۴ معاون استانداری هرمزگان مامور به تعیین تکلیف تصمیم‌های معطل در استان شده‌اند و اگر اصناف هم تصمیم‌های معطلی دارند می‌توانند به ما اعلام کند تا رسیدگی لازم انجام شود.
دوستی اظهارداشت: در رابطه با تردد خودروهای مناطق آزاد در سفر رییس‌جمهور هم مطالبه اصلی ما بود چرا که  هرمزگان، استانی خدمات محور و گردشگری ‌پایه است و نمی‌شود یکی را در ساحل قشم پیاده کنیم و بگوییم با ماشین دیگری برگردد و از آنجایی که استان خوزستان و گیلان مجوز تردد خودروها وجود دارد پیگیر هستیم تا این امر برای استان هرمزگان نیز محقق شود و امیدواریم این اتفاق بیافتد اما این تصمیم مخالفان جدی دارد و امیدواریم بتوانیم آن را حل کنیم.
استاندار هرمزگان درپایان اظهارداشت: اصناف و بازاریان همیشه در کنار انقلاب بوده‌اند و از همان ابتدا کمک‌های بسیاری به جریان انقلاب داشته‌اند و اگر بخواهیم آن‌ها را به عنوان یک جریان سیاسی تفکیک کنیم همیشه کنار جبهه انقلاب بوده‌اند و از این بابت قدردان آن ها هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha