استاندار: توسعه هرمزگان و افزایش اشتغال در گرو ایجاد طرح‌های رشد است

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: در تخصیص اعتبارات به دنبال تجارت سیاسی با مردم نیستم بلکه رویکرد ما این است که با انجام طرح‌های رشد در استان، بتوانیم برای جوانان ایجاد اشتغال کرده و زیرساخت‌های اصلی را تامین کنیم.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی دراین زمینه افزود: احداث سالن ورزشی و آسفالت راه روستایی خوب است اما این موارد به تنهایی نمی‌تواند سبب ایجاد اشتغال و ماندن جوانان در روستاها شود.
وی بیان داشت: در حال حاضر در هرمزگان افزون بر ۵۰۰ روستای خالی از سکنه وجود دارد که بیش از ۴۳۳ روستا راه دسترسی داشته‌اند و این یعنی با راه نمی‌توان مانع از مهاجرت افراد جویای کار از روستا به شهرها شد.
استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها و طرح‌های مرتبط با حوزه رشد هستیم، اظهارداشت: اختصاص بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق مزارع پرورش میگو در هرمزگان امر بسیار خوبی بود که می‌تواند ضریب اشتغال در استان را بالا ببرد.
وی ادامه داد: در حوزه آبزی پروری وعده ایجاد سه مرکز برای تقویت ذخایر داده بودیم که تخصیص زمین انجام شده و مکان مشخص شده و یک مرکز دیگر نیز به این  مراکز اضافه شده است.
 دوستی گفت: در حوزه تجارت که اصلی ترین گرفتاری همه ما همین مساله است، کارگروهی با حضور وزیران مربوط تشکیل و پیش نویس یک قانون برای تجارت و ته لنجی نوشته شد که در این قانون بیمه ملوانان تا ساماندهی ته لنجی و تخفیف مختلف در این قانون در نظر گرفته شده این قانون در پروسه است و امیدوارم به سرعت اجرایی شود.
وی اظهارداشت: در مساله آبرسانی به دشت‌ها و تکمیل زیرساخت‌ها، معادل ۱۰ درصد هزینه انجام شده برای سد جگین برای آب رسانی به دشت ها و اراضی پایین دست این سد کردیم تا سرمایه گذاری بزرگ اولیه فایده ای داشته باشد و بتواند به ایجاد شغل برای مردم منطقه کمک کند.
استاندار هرمزگان گفت: برای تکمیل زنجیره پتاسیم و ایجاد شهر پتاس ۷۰ هکتار در نظر گرفته شده و از سوی دیگر بر روی شهر سیلیس در استان نیز مطالعاتی انجام شده و باتوجه به ضعف منابع سیلیس در هند به دنبال بازار هند و سرمایه گذاری در این زمینه هستیم.
وی ادامه داد: در حوزه گردشگری دریایی نیز ما توانستیم یکی از آرزوهای دیرینه استان را برآورده کنیم و توانستیم سهمیه سوخت یارانه‌ای برای کشتی‌های کروز را مجوز بگیریم.
دوستی گفت: نسخه اولیه دفترچه سرمایه گذاری هرمزگان در اسفندماه با تلاش معاونت اقتصادی استانداری آماده شده که با این دفترچه می‌توان نظر سرمایه گذاران را جلب کرد و در آن ۶۸ مشوق طلایی برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است.
وی افزود: برای نوسازی باغات استان افزون بر ۱۱هزار  میلیارد ریال تسهیلات گرفته شد که متأسفانه استقبال مناسبی از این طرح نشده است ما در سفر رییس جمهور ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سفر گرفتیم که باید ماهانه ۱۲۵۰ میلیارد تومان جذب شود که هنوز استقبالی نشده و در صورت عدم جذب، بازگشت خواهد خورد.
استاندار هرمزگان گفت: در بحث سند دار کردن زمین‌های مسکونی در مناطق مختلف استان از جمله در بندرعباس، جزیره هرمز و میناب خوب عمل شد اما در حوزه سند دار کردن اراضی کشاورزی همچنان مشکل وجود دارد.
وی تصریح کرد: تمرکز عمده طرح‌های گردشگری بر معلول سفر و احداث هتل و مسافرخانه است در حالی که باید به سمتی برویم که در حوزه گردشگری طرح‌هایی اجرایی شود که عامل سفر به استان شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha