دومین مرحله پویش« مسیرسبز ایران پاک» در شهرستان ری اجرا شد

شهرری-ایرنا-سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت:پویش مسیر سبز - ایران پاک که اولین مرحله آن در اسفند ماه سال گذشته در محور تهران-قم اجرا شده بود، بمناسبت دوم اردیبهشت و هفته زمین پاک برای بار دوم در این شهرستان برگزار شد.

علیرضا فاضلی ثانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  مرحله دوم این پویش با همکاری شهرداری باقرشهر و مشارکت سیمان تهران برای یادآوری و جلب همکاری همگانی برای حفاظت از محیط زیست برای بار دوم بمناسبت دوم اردیبهشت و هفته زمین پاک برگزار شد.

وی افزود: حفاظت از محیط زیست تنها وظیفه یک قشر و گروه خاص نیست وطبق اصل ۵۰ قانون اساسی وظیفه همگانی است و مردم در آن نقش مهمی ایفا می‌کنند و اجرای این پویش در حقیقت یادآور مسئولیت اجتماعی همگانی در برابر محیط زیست و حفاظت از آن است.

فاضلی ثانی ادامه داد: پویش مسیر سبز- ایران پاک، پیگیری و طی آن، کلیه شرکت کنندگان نسبت به جمع آوری پسماندها و زباله ها و پاکسازی حاشیه جاده قدیم تهران- قم حد فاصل بلوار پالایشگاه تا بلوار پژوهشگاه اقدام نمودند.

به گفته سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری، اجرای این پویش موجب جذب و جلب همکاری بیشتر مردم، طبیعت دوستان و سایر مردم در انجام اقدامات حفاظتی و حمایتی بوده است.

وی یادآورشد: ابلاغ این طرح  از سوی سازمان حفاظت محیط زیست ،راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و ویژه در حاشیه محورهای مواصلاتی، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه های طبیعی کشور است تا علاوه بر کاهش آلودگی های بهداشتی و تخریب محیط زیست، گستره وسیعی از طبیعت از وجود زباله در امان بماند.

دومین مرحله پویش« مسیرسبز ایران پاک» در شهرستان ری اجرا شد

 به گزارش ایرنا، سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان متولی طبیعت، از سال گذشته اجرای طرح ملی "مسیر سبز - ایران پاک " را با هدف اجرای طرحهای پاکسازی طبیعت، به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و تفرجگاهها راه‌اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران ۳۱ استان کشور ابلاغ کرد و سازمان حفاظت محیط زیست طبق قانون نظارت و مسوولیت حسن اجرای این قانون را بر عهده دارد.

دومین مرحله پویش« مسیرسبز ایران پاک» در شهرستان ری اجرا شد

روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت در تمام دنیا برگزار می شود تا به همه مردم، یادآوری شود سیاره زمین را فراموش نکنند و در نگهداری از آن مسوولانه رفتار کنند.
شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha