۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲:۱۲
کد خبر: 84728513
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دلدادگی و بندگی هرمزگانی ها در دومین شب قدر

۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲:۱۲
کد خبر: 84728513
دلدادگی و بندگی هرمزگانی ها در دومین شب قدر

بندرعباس- ایرنا- سحرخیزان و دلدادگان هرمزگانی در شب قدر بیست و یکم شب یلدای عاشقی برای تعیین سرنوشت خود دست به دعا برداشته و ذکر «الغوث الغوث» را فریاد زدند.

به گزارش ایرنا، در این شب که مقدرات انسان نگاشته می شود، امسال کمتر کسی در خانه مانده و حتی در میان شب زنده داران شب های قدر حضور کودکان و نوجوانان خیلی پررنگ بوده؛ به طوری که در کنار پدران و مادران خود نشسته بودند و با ذوق و اشتیاق فراوانی به احیای شب بیست و یکم می پرداختند.
مردم مومن و خداجوی استان هرمزگان در شب‌های قدر که فرصتی است تا انسان با بهره گیری از آن بتواند از زندان تن خویش رها شود، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به احیا پرداخته و با راز و نیاز به درگاه خداوند متعال و توسل به آستان الهی، طلب مغفرت و رحمت کردند.
مراسم دومین شب از لیالی قدر در صحن مسجد جامع بندرعباس، امامزاده سیدمظفر(ع) و گلزار شهدای بندرعباس، بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا و دیگر اماکن مذهبی هم اکنون درحال برگزاری است و مردم مومن و خداجوی استان به راز و نیاز به درگاه خداوند متعال مشغولند.
در این آیین، علاوه بر قرائت دعای جوشن کبیر و مناجات خوانی، مراسم احیاء شب قدر و قرآن به سر نیز برگزار شد.
آیین معنوی دومین شب از لیالی پرفیض قدر در بسیاری از مساجد و امامزاده ها به صورت حضوری و هم به صورت مستقیم از شبکه استانی خلیج فارس برگزار شد و نوای "بک یا الله" به اوج آسمان رسید. 
سخنرانان، علما و روحانیان در دومین شب از لیالی پرفیض قدر به بیان جایگاه این شب در تعیین سرنوشت انسان پرداختند و ضمن بیان مصائب حضرت علی(ع) و خاندان عصمت و طهارت، بر لزوم پیروی از سیره ائمه معصوم(ع) در راستای قرب بیشتر به پروردگار تاکید کردند.
همچنین به علت قرار گرفتن در شب شهادت حضرت علی (ع)، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، به نوحه سرایی پرداخته و حاضران نیز سوگواری کردند.
 شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان به عنوان لیالی پرفیض و پربرکت قدر در نزد شیعیان و بسیاری از مسلمانان جهان دارای جایگاه با عظمتی است و مردم در این شب‌ها به قرائت ادعیه، اقامه نماز و انجام مستحبات و شب زنده داری مشغول می‌شوند.
رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس نیز گفت: هفت دستگاه اتوبوس از ناوگان حمل و نقل عمومی در شب های قدر، مردم بندرعباس را به صورت رایگان جابه جا می کنند.
زاهدی افزود: اتوبوس ها از گلزار شهدای بندرعباس، مسجد جامع (مصلی)  و آستان امامزاده سید مظفر(ع) همشهریان را به محلات مختلف شهر جابجا می‌کنند.
به گفته وی، این سرویس دهی در شب های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان صورت می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha