۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۵:۰۱
کد خبر: 84730348
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم هرمزگان شب قدر بیست وسوم ماه رمضان را قدر دانستند

بندرعباس- ایرنا- مراسم احیای سومبن شب قدر ماه مبارک رمضان امسال در اماکن مذهبی و مناطق مختلف استان هرمزگان به صورت حضوری برگزار شد.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا، آیین شب قدر از ساعت ۲۱ با قرائت قرآن، دعای جوشن کبیر و مراسم باشکوه مذهبی، آیین قرآن به سر در مساجد، تکایا و حسینیه‌های هرمزگان برگزار شد.
قرائت زیارت عاشورا و مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت از دیگر برنامه‌های مراسم شب قدر بیست وسوم ماه مبارک رمضان در هرمزگان بود و در این شب مردم با دعا و اقامه نماز از پروردگار خود طلب مغفرت کردند.
در شب بیست وسوم ماه مبارک رمضان شهرها و نقاط مختلف استان هرمزگان حال و هوای دیگری داشت و مردم روزه دار این استان با بر سرگرفتن قرآن و خواندن دعای جوشن کبیر با خالق خود به راز و نیاز پرداختند و پیروزی مسلمانان و نابودی دشمنان اسلام را از خداوند متعال مسالت کردند.
حضور گسترده جوانان و نوجوانان در آیین سومین شب قدر در استان هرمزگان معنویتی خاص به این مراسم بخشیده بود و بیانگر ارتباط گسترده آنان با خدای سبحان داشت.
 گذر از خیابان‌ها و محله های مختلف شهر هرمزگان نشانگر عشق و ارادت مردم این خطه از میهن اسلامی به نخستین امام شیعیان حضرت علی (ع) داشت بطوریکه بیشتر مساجد اصلی شهر بندرعباس با سحرگاه شاهد حضور مومنان بود.
این مراسم در مساجد جامع، گلزار شهدای بندرعباس، امامزاده سید مظفر(ع) بندرعباس از شور و استقبال بیشتری برخوردار بود و مردم پس از خواندن ادعیه ویژه این شب ، به سخنان سخنرانان در خصوص اهمیت شبهای قدر، اعمال این شب‌ها و شخصیت و ویژگی‌های اخلاقی حضرت علی (ع) گوش دادند و سپس با برسر گرفتن قرآن ، از درگاه ایزدمنان پیروزی مسلمانان، نابودی دشمنان اسلام و استکبار جهانی ،ظهور حضرت ولی عصر (عج ) را خواستار شدند.
همچنین سحرخیزان ضمن برگزاری مراسم احیای شب قدر ۲۳، در سوگ مولای متقیان حضرت علی (ع) نیز عزاداری کردند.
همزمان با شب بیست وسوم ماه مبارک رمضان، مصادف با سومین شب از لیالی قدر مردم هرمزگان با حضور در مساجد و تکایا به دعا و نیایش به درگاه خدا پرداختند.
مردم هرمزگان امشب را شب زنده داری کردند و با با بر سر گرفتن قرآن و نوای شیرین جوشن کبیر و مناجات و دعا به درگاه الهی طلب عفو و بخشایش کردند و نیکوترین تقدیر را از درگاهش طلب کردند.
برنامه های دومین شب از لیالی قدر در هرمزگان، با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد و شب زنده داران با توزیع نذورات توسط مردم پذیرایی شدند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha