۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۰۷
کد خبرنگار: 944
کد خبر: 84728835
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستور ویژه قضایی برای ساماندهی توزیع بار در شهرک حمل و نقل بندرعباس صادرشد

بندرعباس-ایرنا-رییس کل دادگستری هرمزگان ضمن بازدید سرزده از شهرک حمل و نقل بندرعباس، دستور ویژه ای را در خصوص نحوه توزیع بار و تخصیص امکانات رفاهی و بهداشتی به رانندگان و کامیون داران صادر کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل روابط عمومی دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی  هدف از این بازدید را اجرای سیاست‌های کلان دستگاه قضایی به منظور نظارت و احیای حقوق عامه برشمرد و اظهار داشت: شهرک حمل و نقل بندرعباس یکی از بزرگترین شهرک های تخصصی حمل و نقل کشور است و با توجه به این موضوع، ضرورت دارد اقدام بیشتری به منظور تکمیل زیرساخت ها و بخش های خدماتی و رفاهی در این مجموعه انجام شود. 

رییس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در نشستی که به همین منظور در محل شهرک حمل و نقل بندرعباس با اعضای انجمن شرکت ها و متولیان حمل و نقل برگزار شد، مقرر شد؛ ضمن نظارت مستمر بر توزیع عادلانه بار، از باب مسوولیت اجتماعی و حقوق عامه جهت آسایش و رفاه رانندگان نیز امکانات لازم در نظر گرفته شود. 

قهرمانی همچنین با اشاره به دیدار و گفت وگوی خود با تعدادی از رانندگان و کامیون داران و گلایه آنها در خصوص وضعیت نامناسب امکانات بهداشتی و رفاهی در شهرک حمل و نقل بندرعباس، بیان داشت: به منظور ایجاد استراحتگاه و امکانات بهداشتی در این مجموعه، دستور لازم توسط دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس صادر شده است. 

وی تصریح کرد: مقرر شده است که دادستان بندرعباس به صورت دوره ای بازدیدهایی را از حوزه حمل و نقل این شهرک و پایانه قدیم داشته باشد و به صورت مستمر، مسائل و مشکلات این حوزه را رصد و پیگیری نماید. 

رییس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه بازدیدهای خود از حوزه حمل و نقل، گمرکات و بنادر از دو جایگاه عرضه سوخت در غرب بندرعباس نیز بازدید کرد.

 مجتبی قهرمانی با اشاره به اینکه در یکی از این جایگاه ها ۵ تا ۶ ساعت، قطعی سیستم وجود داشته و در جایگاه دیگر نیز نیمی از نازل ها غیرفعال بوده اند، تصریح کرد: با توجه به نارضایتی رانندگان از معطلی ها و مشکلات به‌وجود آمده در این خصوص، به دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس مأموریت داده شد، علاوه بر رسیدگی به موضوع با مسوولینی که وظیفه نظارت بر این حوزه را داشته اند نیز به علت کوتاهی و ترک فعل، برخورد قانونی و قضایی صورت گیرد.

دستور ویژه قضایی برای ساماندهی توزیع بار در شهرک حمل و نقل بندرعباس صادرشد

گفت وگو با عوامل اقتصادی و رانندگان 

این اقدام رییس کل دادگستری هرمزگان  درپی اعتراض و دست از کار کشیدن تعدادی از رانندگان بندرعباس در روز جاری به کم بودن کرایه حمل بار از بندرعباس به سایر نقاط کشور صورت گرفت.

دستور ویژه قضایی برای ساماندهی توزیع بار در شهرک حمل و نقل بندرعباس صادرشد

 از ساعت هشت صبح شنبه توقف در پایانه بندرعباس شروع شده بود که به گفته یکی از فعالان اقتصادی علاوه بر کافی نبودن کرایه حمل بار از بندرعباس ، معطلی بیش از حد رانندگان در فرآیندهای بندری و گمرکی را از عوامل بی رغبتی حضور رانندگان خودروهای سنگین در بندرعباس برای بارگیری اعلام بود که رییس کل با دست اندرکاران و رانندگان به گفت وگو نشست ودادستان عمومی و انقلاب بندرعباس را مامور پیگیری برای حل موضوع کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha