پایان روز نخست مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا با سه طلای آزادکاران مازندرانی

ساری – ایرنا – رئیس هیئت کشتی مازندران گفت: روز نخست مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا در پایتخت مغلوستان امروز با برگزاری مسابقات پنج وزن و روی تشک رفتن پنج آزادکار مازندرانی پایان یافت که حاصل این رقابت‌ها کسب سه مدال طلا توسط کشتی‌گیران مازندرانی بود.

عسگری محمدیان شامگاه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امروز و در نخستین روز مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا که به میزبانی مغولستان در شهر اولان‌باتور برگزار می‌شود، مسابقات پنج وزن نخست رقابت‌ها برگزار شد و پنج کشتی‌گیر از ۶ آزادکار مازندرانی حاضر در تیم ملی به مصاف حریفان رفتند و توانستند سه مدال طلای این مسابقات را کسب کنند.

وی افزود: رضا مؤمنی در وزن ۵۷ کیلوگرم، رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم، محمدمهدی یگانه جعفری در وزن ۷۰ کیلوگرم، علی سوادکوهی در وزن ۷۹ کیلوگرم و محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم امروز روی تشک رفتند که مؤمنی و یگانه جعفری در رسیدن به سکو ناکام ماندند و سه کشتی‌گیر دیگر اهل مازندران با اقتدار بر سکوی نخست ایستادند.

رئیس هیئت کشتی مازندران خاطرنشان کرد: رضا مؤمنی بعد از این‌که در دور نخست با قرعه استراحت مواجه شد، در دور دوم نخستین مسابقه‌اش را مقابل زانابازار زاندانبود از کشور میزبان برگزار کرد که ۱۰ – ۶ شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر مغول در مرحله بعد، از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

محمدیان گفت: محمدمهدی یگانه جعفری نیز پس از استراحت در مرحله نخست، دومین کشتی را با نتیجه ۶ – ۲ به تایشی ناریکانی از ژاپن واگذار کرد و به لطف فینالیست شدن حریف ژاپنی توانست به مسابقه رده‌بندی راه یابد. اما در رده‌بندی مقابل سیرباز تالگات از قزاقستان ۴ – ۰ شکست خورد و در رتبه پنجم این وزن قرار گرفت.

وی با اشاره به کسب سه مدال طلا توسط آزادکاران مازندرانی اظهار کرد: نخستین مدال تیم ملی ایران در این مسابقات را رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم کسب کرد. عموزاد ابتدا کشتی‌گیر پاکستانی را ۱۱ – ۰ شکست داد. سپس ۹ – ۰ قهرمانان جوانان جهان کایکی یاماگوچی از ژاپن را پشت‌سر گذاشت و در مرحله نیمه‌نهایی نیز تسوگبادراخ تسیویسورن از مغولستان را ۶ – ۰ از پیش رو برداشت. کشتی‌گیر جوان بهشهری در فینال حریف نامدار هندی خود باجراگ پونیا دارنده مدال برنز المپیک و نقره و برنز جهان را ۳ – ۱ شکست داد و قهرمان آسیا شد.

رئیس هیئت کشتی مازندران افزود: دومین طلای ایران توسط علی سوادکوهی دیگر آزادکار مازندرانی در وزن ۷۹ کیلوگرم به دست آمد. سوادکوهی در دور نخست با قرعه استراحت مواجه شد و دور دوم را با برد ۸ – ۶ مقابل بیامبادورج انخبایار از مغولستان پشت‌سر گذاشت. در نیمه‌نهایی به مصاف یودایی تاکاهشی از ژاپن رفت و ۳ – ۰ پیروز شد و در فینال توانست در یک کشتی نزدیک و نفس‌گیر بالیان گوارو از هند را با نتیجه ۹ – ۹ شکست دهد و طلای مسابقات را کسب کند.

محمدیان درباره روند کسب سومین طلای تیم ملی ایران در روز نخست مسابقات توسط فرزندش نیز گفت: محمدحسین محمدیان در دور نخست ۱۰ – ۰ ضیامحمد صفراف از ترکمنستان را شکست داد. در نیمه‌نهایی ۱۰ – ۰ ساتیوارت کادیان از هند را از پیش رو برداشت و در فینال نیز توانست مقتدرانه باتزول اولزیسایخان از مغولستان را ۱۱ – ۰ شکست دهد و سومین مدال طلای کاروان ایران را کسب کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: آزادکاران مازندرانی در پایان روز نخست مسابقات با سه طلای کسب شده و یک رتبه پنجم تیم ملی ایران را با ۹۱ امتیاز پس از هند ۹۷ امتیازی در رتبه دوم جدول تیمی مسابقات قرار دادند. فردا پنج وزن دوم مسابقات برگزار می‌شود که در وزن ۹۲ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور دارنده مدال طلای جوانان جهان روی تشک می‌رود و امیدواریم یک طلای دیگر توسط کشتی مازندران برای تیم ملی کشورمان با درخشش این کشتی‌گیر کسب شود.

رئیس هیئت کشتی مازندران به کسب دو مدال طلای ناصر علیزاده و مهدی بالی فرنگی‌کاران مازندرانی در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا طی روزهای اخیر نیز اشاره کرد و گفت: از مجموع هفت مدال طلایی که توسط کشتی‌گیران تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد ایران در مسابقات مغولستان تا پایان روز نخست رقابت‌های کشتی آزاد کسب شد پنج مدال طلا توسط کشتی‌گیران مازندرانی به دست آمده که نقش مهم کشتی مازندران در افتخارآفرینی‌های بین‌المللی برای کشتی ایران را اثبات و یادآوری می‌کند.

لاوه بر ۶ کشتی‌گیر مازندرانی انتخاب شده برای تیم ملی، سه مربی کشتی هم از مازندران همراه با تیم ملی به مغولستان اعزام می‌شوند. مصطفی میرعمادیان از ساری، بهنام احسان‌پور از بهشهر و اباذر اسلامی از محمودآباد سه مربی از چهار مربی عضو کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد در این مسابقات هستند که زیر نظر پژمان درستکار هدایت کشتی‌گیران را به عهده دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha