۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۲۳
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84729233
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۶۰ واحد مرغداری سبزوار احیا شد

۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۲۳
کد خبر: 84729233
۶۰ واحد مرغداری سبزوار احیا شد

سبزوار- ایرنا- رییس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: ۶۰ واحد مرغداری این شهرستان ظرف یک سال گذشته با حمایتهای صورت گرفته به چرخه تولید بازگشت و هم اکنون فرایند جوجه ریزی در آنها انجام می شود.

دکتر ولی‌الله جغتایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تکمیل زنجیره تولید، تامین جوجه یک روزه واحدهای مرغداری و  توزیع به موقع نهادهای طیور برخی از عوامل اصلی احیای این واحدهای تولیدی بوده است.

وی ادامه داد: طی سال گذشته بیش از ۱۴ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در ۲۵۰ مرغداری‌ سبزوار انجام و بیش از ۲۶ هزار تن گوشت مرغ در این شهرستان تولید شد.

رییس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: تامین به موقع نهاده‌های طیور و توسعه زنجیره صنعت مرغ از عوامل رغبت مرغداران سبزواری به افزایش جوجه‌ریزی بوده که موجب افزایش تولید گوشت مرغ و عرضه آن در بازار شده است.

جغتایی افزود: شهرستان سبزوار سالانه با تولید حدود ۳۰ هزار تن گوشت مرغ، تامین ‌کننده یک چهارم نیاز استان خراسان رضوی به این ماده پروتئینی است.  

وی ادامه داد: سبزوار از قطب های مهم دام و طیور خراسان رضوی است و ۳۵ درصد اشتغال این شهرستان در حوزه دامپروری و پرورش طیور است.

۲۵۰ واحد مرغداری گوشتی و مرغ تخم‌گذار، ۱۱ کارخانه خوراک دام و طیور و مراکز پرورش دام سبک و سنگین در حوزه دام و ماکیان شهرستان سبزوار فعالیت دارند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha