۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۴۱
کد خبر: 84729287
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سایه جنگ اوکراین بر قرارداد ماهیگیری ژاپن و روسیه

۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۴۱
کد خبر: 84729287
سایه جنگ اوکراین بر قرارداد ماهیگیری ژاپن و روسیه

تهران- ایرنا - آژانس ماهیگیری ژاپن اعلام کرد به رغم بدتر شدن روابط میان این کشور و روسیه به دلیل بحران اوکراین، گفت و گوها درمورد ماهیگیری میان دو کشور همچون سال گذشته انجام و قرارداد آن امضا شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری «رویترز»، روابط درهم گره خورده روسیه و ژاپن پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین و اعمال تحریم‌های ژاپن علیه روسیه، مذاکرات سالانه میان دو کشور پیرامون مسائل معیشتی مردم  و ماهیگیران ژاپنی در مناطق شمالی نزدیک جزایر مورد مناقشه دو کشور  را زیرسایه خود گرفته است.

با این وجود براساس اطلاعات آژانس ماهیگیری ژاپن، دو کشور توافق کردند سهمیه ۲ هزار و ۵۰ تُن ماهی سالمون و قزل آلای ژاپن در منطقه اقتصادی انحصاری خودش در سال جاری،  مانند سال گذشته درنظر گرفته شود و ژاپن ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون ین معادل ۱.۵۶ میلیون دلار برپایه آنچه ماهیگیری می کند به روسیه پرداخت کند. 

بدین ترتیب مذاکرات درمورد ماهیگیری سالانه که به دلیل افزایش تنش ها میان روسیه و ژاپن پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین انجام نشده بود، بار دیگر در این ماه از سرگرفته شد.

از زمان شروع حمله نظامی روسیه به اوکراین، توکیو رشته تحریم‌هایی علیه مسکو وضع کرده و چندین دیپلمات روس را نیز از کشور اخراج کرده است. در واکنش به تحریم‌های توکیو، روسیه نیز مذاکرات صلح با ژاپن را کنار گذاشته و پروژه های اقتصادی مشترک با این کشور را متوقف کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha