۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۴۲
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 84729347
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اروپا قوانین اینترنتی جدیدی را برای مهار محتوای غیرقانونی تصویب کرد

تهران- ایرنا- گوگل، متا و سایر پلتفرم‌های آنلاین طبق قوانین اینترنتی جدیدی که بین کشورهای اتحادیه اروپا توافق شده، باید دقت بیشتری را برای مقابله با محتوای غیرقانونی انجام دهند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: توافق بین کشورهای اروپایی پس از بیش از ۱۶ ساعت مذاکره به دست آمد. قانون خدمات دیجیتال (DSA) دومین مورد از استراتژی مارگارت وستاگر رئیس نهاد ضد انحصار اتحادیه اروپا برای مهار پلتفورم های گوگل، متا و دیگر غول‌های فناوری ایالات متحده است.

ماه گذشته، وستاگر حمایت ۲۷ کشور اتحادیه اروپا برای اجرای قانون بازارهای دیجیتال (DMA) را جلب کرد که می‌تواند گوگل، آمازون، اپل، متا و مایکروسافت را مجبور به تغییر رویه‌های تجاری اصلی خود در اروپا کند.

این قانون از جمله شرکت‌های فناوری را مجبور می‌کند تا به کاربران اجازه دهند مشکلات فضای مجازی را گزارش داده و تبلیغات برای کودکان را منع کنند. همچنین دست قانون‌گذاران را برای تصویب میلیاردها جریمه علیه متخلفان باز خواهد گذاشت.

دیتا چارانزووا قانونگذار اتحادیه اروپا که هشت سال پیش خواستار چنین قوانینی شده بود، گفت: گوگل، متا و دیگر پلتفورم های آنلاین بزرگ باید برای حفاظت بهتر از کاربران خود تلاش کنند. اروپا تصریح کرده که آنها نمی توانند به صورت جزایر دیجیتالی مستقل عمل کنند.

بر اساس  قانون خدمات دیجیتال، شرکت ها در صورت نقض قوانین با جریمه ای بالغ بر ۶ درصد از گردش مالی جهانی خود مواجه می شوند. در حالی که نقض مکرر قانون، آنها را از انجام کار در اتحادیه اروپا منع می کند.

قوانین جدید تبلیغات هدفمند برای تاثیر بر کودکان یا داده های حساس با محتوای مذهب، جنسیت، نژاد و عقاید سیاسی را ممنوع می کند. پلتفورم های بسیار بزرگ و موتورهای جستجوی آنلاین موظف به انجام اقدامات ویژه در مواقع بحرانی هستند. این اقدام با تهاجم روسیه به اوکراین و دروغ پراکنی های مرتبط با آن به راه انداخته شد.

در برخی موارد شرکت ها شاید مجبور شوند تا داده های مربوط به الگوریتم های خود را در اختیار قانونگذاران و محققان قرار دهند. همچنین شرکت ها به صورت سالانه تا ۰.۰۵ درصد درآمد سالانه جهانی را برای پوشش هزینه های نظارتی پرداخت می کنند.

اتحادیه اروپا با قوانین جدیدی که برای محافظت از کاربران اینترنتی و «حقوق اساسی آنلاین» آنها طراحی کرده، بنا دارد شرکت‌های فناوری را در قبال محتوای ایجاد شده توسط کاربران این شرکت‌ها، پاسخگوتر کند.

در این میان، قرار است بر فعالیت آن دسته از بسترهای بزرگ آنلاین و موتورهای جستجو که بیش از ۴۵ میلیون کاربر دارند، نظارت بیشتری اعمال شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha