۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۸:۳۶
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84729687
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود سه هزار دانش آموز خراسان شمالی در طرح تثبیت یادگیری شرکت کردند

بجنورد- ایرنا- معاون ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ ، ۲ هزار و ۷۶۱ دانش آموز مقطع ابتدایی در طرح تثبیت یادگیری شرکت کردند.

عصمت بدخشان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ویژه دانش آموزان دارای سطوح عملکرد تحصیلی نیاز به آموزش و تلاش بیشتر و قابل قبول در دروس ریاضی، فارسی و علوم بوده و با هدف مداخله آموزشی و جبران یادگیری دانش‌آموزان دارای افت تحصیلی اجرا می‌شود.

وی گفت:در هفته چهارساعت کلاس آموزشی برای دانش آموزانی که مشمول طرح تثبیت یادگیری بودند برگزار شد.

وی افزود: همچنین در نیمه دوم سال تحصیلی جاری پس از برگزاری آزمون خردادماه و بررسی عملکرد دانش آموزان این کلاس ها برای آن تعدادی که نیاز به آموزش و تلاش بیشتر باشد برگزار خواهد شد.

 معاون ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سال گذشته پنج هزار و ۱۳ دانش‌آموز دارای سطح عملکردی «نیاز به آموزش و تلاش بیشتر» و «قابل قبول» بودند که با برگزاری کلاس‌های جبرانی در تابستان، چهار هزار و ۲۰۰ نفر در این طرح شرکت کردند. 

بدخشان گفت: ۸۸۵ معلم و ۶۲ دانشجو معلم در این طرح همکاری کردند.

وی در ادامه جبران ضعف یادگیری، مداخلات بهنگام آموزشی، کاهش افت تحصیلی و تکرار پایه و ترک تحصیل دانش آموزان بویژه در پایه اول و دوم ابتدایی را از مهمترین اهداف این طرح اعلام کرد و گفت: مخاطبان این طرح دانش آموزان ۶ پایه دوره ابتدایی هستند.

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

 در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha