استاندار: رفع مشکلات قم نیازمند نگاه ویژه‌تری در سطح ملی و استانی است

قم-ایرنا-استاندار قم گفت: قم به دلیل جایگاه مذهبی، علمی و محور مواصلاتی بودن خود ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که به اقتضای این ویژگی‌ها نیازمندی‌ها و مشکلاتی نیز بر آن مترتب است که لازم است بصورت ویژه‌تری در سطح ملی و استانی به آنها پرداخته شود.

سیدمحمدتقی شاهچراغی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سالن کرامت استانداری در ادامه با تاکید بر استفاده حداکثری دستگاه های دولتی از مصوبات سفر رییس جمهوری به قم، ابراز داشت: تاکنون حدود ۷ برابر اعتبارات مصوبات سفر رییس جمهوری به قم محقق شده است.

وی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در تفویض اختیارات به استانها اضافه کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به عنوان طلایه دار این مساله برخلاف گذشته نسبت به اصل تمرکززدایی از مرکز اصرار دارد.

استاندار قم گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی علاوه بر رسالت برنامه ریزی و توسعه استان، دارای جنبه نظارتی نیز است و لازم است تا دستگاه های اجرایی استان نسبت به اعتباراتی که از این سازمان دریافت می کنند پاسخگو باشند.

وی در ادامه یادآور شد: محمود نوربخش، رییس سابق سازمان برنامه و بودجه قم تمام بضاعت خود را در این استان بکار برد و در جذب تجیهزات و منابع مالی تلاش های زیادی داشت.

شاهچراغی ادامه داد: حسن نادری، رییس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم نیز حدود ۱۵ سال سوابق اجرایی در استان قم و چندین سال در استانهای دیگر را دارد و لازم است از ظرفیت های جدید ایجاد شده در این سازمان برنامه های تحولی دولت به نحو درستی دنبال شود.

حسن نادری کارشناس ارشد رشته مدیریت و برنامه ریزی توسعه متولد سال ۱۳۵۱ در شهر نایین است که ریاست سازمان برنامه و بودجه استان خراسان شمالی، معاون هزینه ای امور استانها و مناطق سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون امور برنامه ریزی، نظارت و آمایش سرزمین سازمان نقشه برداری کشور و به مدت ۱۵ سال نیز در چندین پست سازمانی در سازمان برنامه و بودجه قم سوابق مدیریتی دارد. محمود نوربخش از ۲۷ دی ماه سال ۹۷ به عنوان رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم منصوب شده بود./

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha