۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۳:۲۳
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 84730309
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برق ۱۱ حلقه چاه کشاورزی در سلسله قطع شد

۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۳:۲۳
کد خبر: 84730309
برق ۱۱ حلقه چاه کشاورزی در سلسله قطع شد

خرم آباد- ایرنا- رئیس امور آب سلسله گفت: در راستای حفاظت از منابع آب زیرزمینی و در اجرای مصوبات استانی شورای حفاظت از منابع آب، برق ۱۱ حلقه چاه کشاورزی در سلسله قطع شد.

ذبیح جودکی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: گروه گشت و بازرسی و کارشناسان اداره منابع آب شهرستان سلسله به همراه اداره برق شهرستان به قطع برق ۱۱ حلقه چاه دارای اضافه برداشت، عدم تمدید پروانه و فاقد کنتور هوشمند اقدام کرد.

وی افزود: اداره منابع آب به همراه جهاد کشاورزی و کارگروه شورای حفاظت از منابع آب تا کنون تمام تلاش خود را برای عدم کشت گیاهان آبدوست سیب زمینی و برنج و هندوانه بکار گرفته است.

جودکی با تاکید بر لزوم جلوگیری از کشت هرگونه محصول آبدوست در شهرستان سلسله، عنوان کرد: بر اساس تصمیمات شورای حفاظت از منابع آب کشت محصولات آبدوست ممنوع بوده و در صورت مشاهده اراضی کشت شده امحاء و معدوم می شود و تمامی خسارات ناشی از این امر برعهده متخلف خواهد بود.

 وی با اشاره به کاهش نزولات جوی و به تبع آن کاهش حدود ۶۶ درصدی آبهای سطحی و کاهش حدود ۲۲ میلیون متر مکعبی افت آب زیر زمینی و تخلیه سفره های زیرزمینی که باعث پایین رفتن سطح ایستابی و نقصان شدید در آب چاه ها در دوران خشکسالی بوده از تمامی مالکین چاه های کشاورزی و صنعتی خواست نسبت به نصب کنتور هوشمند اقدام کنند.

وی افزود: در غیر این صورت قطع برق چاه ها انجام و جریمه سنگینی بر مالکین اعمال خواهد شد.

بیش از ۴۳۳ حلقه چاه کشاورزی و صنعتی در سلسله وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha